1

Onderwerp: hulp voor smaak

Hoi hoi,
Voor een opdrachtje heb ik jullie hulp nodig.Ik heb een bruidje, die vanwege een cappucinokleurige bruidsriem, een cc wil meegeven als party-treat met een cappucinokleurige swirl. Helemaal leuk. Nou heb ik haar geadviseerd om de smaken van de cupcake in overeenstemming met de kleur te doen. Dus geen aarbeiensmaak in een cappucinokleurige swirl. Ik heb haar vandaag wat proefjes gegeven zodat ze er een voorstellijng van kreeg. Ik heb haar een paar cc;s gegeven gevuld met chocolade en als topping, een soort met caramelbc en een met hazelnootbc.
Ze vond het te machtig/zwaar, en vraag om een lichtere, frissere suggestie. Nou ben ik heel benieuwd naar jullie input. Hebben jullie nog leuke ideen, ik dacht zelf nog aan appel/kaneel (tis een herstbruiloft), of misschien helemaal geen vulling in de cc. Ook vraag ik me af of ik het beslag ook met smaakstofje kan verrijken voor het bakken, wellicht kan ik daar ook een geschikt smaakje aan geven> Graag hoor ik jullie suggesties.
bedankt alvast!! g
groeten,
Jettie

2

Re: hulp voor smaak

Kun je geen stukjes fudge meebakken in je cupcakes, je weet wel, die koop je in een zak in de supermarkt. Stukjes hakken en door het beslag. Heel lekker. Vullen is niet meer nodig.

Tieneke

3

He wat handig, ik had al wel geprobeertmet een heel stuk fudge, maar ondanks de "bebloeming" zakt die naar de bodem en brak los als je het cakeje uit het papiertje haalde. In stukjes hakken was nog niet bij me opgekomen.. gaan we proberen! Dank voor de tip!
Meer suggesties welkom!!

4

als je een toef op de cc doet, is vullen idd niet nodig botercreme is al best zwaar natuurlijk.

5

appeltjes in de cc meebakken
en een toef van kaneel, caramel of 5 spices MBC
MBC vind ik lichter dan creme au beurre od die van de mix

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Bij de groothandel is volgens mij caramel te koop in kleine stukjes. worden ook gebruikt op ijs. (dus bij de ijssauzen,spikkels en dergelijke kijken). Lijkt mij dat dat ook goed kan in een cupcake. Hoef je niet al die fudge in stukjes te hakken. Ik weet niet hoeveel je er moet bakken, maar het lijkt mij geen pretje om zoveel fudge in stukken te hakken.

7

swiss merengue botercreme, scheelt echt zoveel met normale bc.
Heel licht qua structuur en valt ook niet zwaar. Vind het verschil echt heel groot.

Wanneer ik een toef maak, doe ik tegenwoordig altijd met de "lammetjespap-methode". Dit klop je door de botercreme heen en het is alsof je tovert: de pure botersmaak verdwijnt en je houdt een zachte smaak over! En het mooie: met alle smaken toef mogelijk  :lol:
Echt het proberen waard. :Y  :Y

Ik heb het basis idee uit deze topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=183747

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

9

Wat een ideeen, dankjewel, die lammetjesmethode ga ik zeker proberen. en de vulling van dulce du leche stond ook al op mijn verlanglijstje. Nu nog een winkel vinden waar ze de blikjes melk verkopen...
Dank voor jullie hulp!

10

Jettie, ik las net ergens anders hier op het forum dat ze die kant en klaar bij de jumbo en de ah verkopen.