1

Onderwerp: Wilton candy melts help!

he iedereen vanochtend me nieuwe bakmixen uitgeprobeerd van fun cakes
Stroopwafel en brownies  errug lekker voor de cake pops!

Maar nu mijn probleem????

De wilton candymelts chocolade, word er gek van.
Ik heb me laten informeren bij de taartwinkel ( omdat het de vorige keer ook al mislukte) dat ik dan 10% chocolade boter erbijmoest doen omdat dan de chocolade dunner zou zijn.

Nu heb ik de stokjes een cm in de chocolade gedoopt in de cake pop 20 min in de ijskast gezet.

Vervolgens de gesmolten chocolade in een glas gedaan en de cakepop op het stokje erin gedoopt, alleen de chocolade is dan nog niet vloeibaar genoeg want het blijft veel te dik op het stokje zitten.

Dus help, wat doe ik verkeerd? hoe zorg ik dat die chocolade dunner word?

bedankt

2

Re: Wilton candy melts help!

Wat voor chocolade boter heb je gebruikt? Want dat is wat anders dan cacaoboterdrops, die daar heel goed geschikt voor zijn?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ja die heb ik ook gebruikt van funcakes.
Dus begrijp het niet, als ik de lepel uit de chocolade haal blijft hij beetje strooperig zeg maar.

Nu worden mij cake pops steeds te zwaar en rollen ze op mij stokje.
En het word ook helemaal niet glad op het cakje

4

Hoe heb je je melts opgewarmt?

Ik doe ze altijd in de magnetron, maar soms wil het nog wel eens dat wanneer de melts te warm zijn, dat ze dikker worden. Overigens gebruik ik Crisco om te verdunnen

Ik laat ze even 5 tot 10 minuten staan. Dan koelt het wat af en doorgaans wordt het wat makkelijker te bewerken.

Ook, hoe smal is je glas? Als het lang en hoog is, wil het nog wel eens soort van vacuum trekken. Ik gebruik schaaltjes om te dippen.

Succes!  :)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

5

Ja in de magnetron op de laagste stand.
Het is toch wel een gedoe dan allemaal.
verwacht toch dat je schocolade smelt en thats it.

ik had het in beker een wat bredere dus vacuum in niet het geval volgens mij.

6

Niet te lang verwarmen is heel belangrijk. Ik heb steeds rondes van max. 30 sec op 600 Watt met steeds tussendoor roeren. Eerst gebeurt er niets maar ineens wordt de choco zacht en bruikbaar.

Evt, cacaodruppels of crisco, niet teveel want dan wordt het te dun of lekt het er later uit  ;) Yoghurtdikte werkt voor mij het prettigste... Dat wat nu te dik is, kan je weggooien want eenmaal te heet krijg je niet meer dun  :s

Succes en geef de moed niet op  :thumb:

7

zet liever je glas in een pan met behoorlijk heet water.. of smelt ze in een chocolade smelter..

Met de magnetron gaat het bij mij ook altijd wel goed, maar het is een stuk lastiger te controleren, en zodra je ze er uithaalt koelt het al af en wordt weer harder..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ik heb laatst ook de candy melts van Wilton geprobeerd. Wat een drama.

Ik heb ze in de magnetron gedaan, volgens de gebruiksaanwijzing. Toen smolten ze niet (ook niet nadat ik ze 2x zolang had gedaan op de laagste stand).

Daarna waren ze blijkbaar te warm geworden, want het werd een harde klont. Crisco erbij gemikt, toen ging het beter... maar ik had al mijn cakebolletjes al verpest doordat het goedje eerst nog te dik en dus te zwaar was.

Ik vind die cakepops zo onwijs leuk, maar ik vond het zo'n geklieder dat ik nu een tweede poging uit zit te stellen. De volgende keer ga ik het met jullie tips proberen!

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje