1

Onderwerp: On the seaside with ganache

Voor de verjaardag van mijn vriend op speciaal verzoek een chocoladetaart gevuld met kersen vlaaivulling en zwitserse room, afgesmeerd met ganache. En ik kan zeggen, ik ga nooit meer terug naar afsmeren met botercreme! Dit werkt zoveel fijner, de taart wordt superstrak en het is nog lekkerder ook.

De fondant was alleen heel vervelend om mee te werken, omdat het die dag heel vochtig was dus alles plakte ontzettend aan elkaar. De taart was in totaal 11 cm hoog, 20 cm in diameter.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4LBX7OEU-D.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-X4BTZSXV-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGPT8NKT-D.jpg

Re: On the seaside with ganache

Hele leuke taart en hij ziet er strak uit, niet te zien dat het fondant niet mee werkte. Mooi ook hoe je de zee in het strand over laat gaan.

Groetjes van Cora

3

Inderdaad erg strak! Leuke taart :thumb:

4

Mooi gedaan en idd heel strak!

5

hartstikke leuke en  :9  :9 taart :Y  :thumb:  :thumb:

:think:  :think:  hoe heb je dat nou gedaan... die overgang van strand naar zee? Een deel bekleed met strand en toen een 'rafelig' stuk blauw ertegenaan en daar witte flinterdunne stukjes overheen??
Welke letters heb je gebruikt en welke mold voor de onderrand?
Sorry voor alle vragen :o  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Carien schreef:

hartstikke leuke en  :9  :9 taart :Y  :thumb:  :thumb:

:think:  :think:  hoe heb je dat nou gedaan... die overgang van strand naar zee? Een deel bekleed met strand en toen een 'rafelig' stuk blauw ertegenaan en daar witte flinterdunne stukjes overheen??
Welke letters heb je gebruikt en welke mold voor de onderrand?
Sorry voor alle vragen :o  ;)

Haha ik hoef het niet uit te leggen, want dat is PRECIES hoe ik het heb gedaan! Dat blauw gewoon een beetje golvend gesneden voordat ik het erop deed en de witte stukjes, hele dunne 'sliertjes' gerold, flink 'erin' gesmootherd nadat ik de taart had bekleed, zodat ik de bovenkant zo egaal en glad mogelijk kreeg. Als je hem hebt afgesmeerd met ganache is de taart veel steviger dan met bc, dus kun je ook wat meer druk uitoefenen.

De letters en de rand zijn allebei van de Wilton molds. De letters/numbers mold (4 st/€29,95) en de sea life mold (1 st./ €11,50), allebei bij DLTS gekocht. Ik moet trouwens zeggen dat ik een mold veel prettiger vind werken dan tappits.

wauw helemaal super :thumb:

8

:thumb: dank voor je antwoord :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Heel leuk en mooie details!!

10

Hele mooie taart. Als Zandvoorts meisje ben ik dol op strand/zee/schelpenthema's!

Mag ik vragen welk recept je hebt gebruikt voor de ganache? En wel of niet opkloppen?

Gr.
Sandra

Een mooie superstrakke taart!

12

MamaSan schreef:

Hele mooie taart. Als Zandvoorts meisje ben ik dol op strand/zee/schelpenthema's!

Mag ik vragen welk recept je hebt gebruikt voor de ganache? En wel of niet opkloppen?

Gr.
Sandra

Heb het recept van Paris Cutler gebruikt, alleen dan in kleinere hoeveelheid. 300 ml slagroom en 600 gr pure chocola, 1 op 2 dus.
Vervolgens heb ik de bereidingswijze gevolgd van de filmpjes op youtube van inspired by michelle. Gewoon in de magnetron en zo klaar. Daarbij klop je het iets op met een garde totdat je de gewenste dikte hebt.

Dankjewel voor je compliment!

13

Mooi en superstrak......... :thumb:

14

Manon92 schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Heb het recept van Paris Cutler gebruikt, alleen dan in kleinere hoeveelheid. 300 ml slagroom en 600 gr pure chocola, 1 op 2 dus.
Vervolgens heb ik de bereidingswijze gevolgd van de filmpjes op youtube van inspired by michelle. Gewoon in de magnetron en zo klaar. Daarbij klop je het iets op met een garde totdat je de gewenste dikte hebt.

Txs! Toch ook maar eens proberen!

15

MamaSan schreef:
Manon92 schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Txs! Toch ook maar eens proberen!

Zeker doen! Ik zag er wel even tegenop maar met die filmpjes is het een piece of cake ;) zeker als je een draaitafel hebt en zo'n schraper ipv een paletmes krijg je de zijkanten heel makkelijk egaal en recht. (zit ook in de taartdecoratieset vd Ikea, 4,99: dan heb je een schraper, taartzaag, spuitzak en 5 verschillende mondjes)