1

Onderwerp: Cake pops botercreme

Ik ga een traktatie maken voor de psz van onze zoon.

En ik wilde graag kant en klare chocolade cake gebruiken, wat kan ik daar het best als "lijm"voor gebruiken.

In deze cake zit natuurlijk al genoeg boter, om daar dan nog eens botercreme of botercreme mix in te doen klinkt zo dubbel.

Wat kan ik daar nog meer voor gebruiken????

Groetjes Marianne

2 Laatst bewerkt door Regenboog (26-06-2012 22:12)

Re: Cake pops botercreme

Ik gebruik er ook vaak de choco cake van homebaked voor.
als lijm gebruik ik dan chocoladeganache. vinden ze hier een echte topper en iets anders willen ze niet meer :)
succes ermee :)

Op 1 pak doe ik 100 ml slagroom en 150 gr melkchocolade.
dat is precies genoeg 'lijm'

3

ik gebruik icing gemaakt van poedersuiker & klein beetje water, heerlijk!

4

Ik heb hem uiteindelijk gemaakt van oreo's met mascarpone.
Ze waren ook zo op, weet eigenlijk niet eens hoe ze smaakten, ik heb niet eens geproefd.

Groetjes Marianne

5

Ik heb net weer wat ladingen cupcakes laten trakteren op school. Gevuld met aardbeienjam en afgedekt met een wit rondje fondant en daarop een gekleurd cijfer van fondant met de leeftijd.

Lijm gebruik ik niet, want het heel dunne laagje aardbeienjam die op de bovenkant achterblijft na het vullen en afschrapen kleeft verschrikkelijk goed.

Het cijfer van fondant maak ik aan de onderkant vochtig met een natte vinger en dan leg ik het op het rondje van fondant. Na een tijdje staan is het dan helemaal vastgeplakt.

6

Ik heb het laatst met karamel koffie siroop gedaan.

Geweldig, geen boter en een lekker smaakje aan de cake pops! Voorwaarde is wel dat je cake die je gebruikt voor de cake pops niet te droog is.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

7

SugaHolic schreef:

Ik heb net weer wat ladingen cupcakes laten trakteren op school. Gevuld met aardbeienjam en afgedekt met een wit rondje fondant en daarop een gekleurd cijfer van fondant met de leeftijd.

Lijm gebruik ik niet, want het heel dunne laagje aardbeienjam die op de bovenkant achterblijft na het vullen en afschrapen kleeft verschrikkelijk goed.

Het cijfer van fondant maak ik aan de onderkant vochtig met een natte vinger en dan leg ik het op het rondje van fondant. Na een tijdje staan is het dan helemaal vastgeplakt.

het ging hier volgens mij om cakepops en geen cupcakes...?

8

Biggeltaart schreef:

het ging hier volgens mij om cakepops en geen cupcakes...?

Oeps, verkeerd gelezen, mijn excuses!  :x