1

Onderwerp: Even voorstellen

Hoi allemaal!
Ik zal het proberen kort te houden maar type meestal nogal een eind weg  O-)

Ik ben Kim, alweer 27 jaar oud en ben nét begonnen met het maken van taarten  :thumb:
Iets meer dan 10 jaar samen waarvan 5 getrouwd met mijn hubbie Kas (25 jaar) hebben een zoontje Ryan van 2,5jaar oud, drie honden (Basenji's) twee katten (Spaik, halfwilde kruising 7 jaar, James echte bengaal 2 jaar) een stokoude parkiet en een aquarium.
We wonen en werken op één plek, namelijk ons schip!
We hebben (nu nog)  een binnenvaartschip van 80 meter, 8.20 meter breed en 1078 ton. Hiermee vervoeren we goederen zoals mais en tarwe van punt A naar B binnen NL, Belgie en Duitsland.
De laatste reis hebben we vorige week gelost in Belgie, want we gaan verhuizen! We hebben namelijk bijna een nieuw schip van 109 meter lang en 12 meter breed, ong. 3200 ton. Hiermee gaan we containers vervoeren in NL en Belgie.
Op dit moment liggen we bij de werf en worden we deze week gekeurd en evt aangepast voor de verkoop. Begin volgende week het nieuwe schip voor de keuring en evt aanpassen en dan verhuizen en de 6e juli overtekenen. Spannende tijd.

We hebben een gedeelde passie, dat is scheepvaart aan de ene kant (bij vooral manlief) en aan de andere kant dieren (vooral bij mij)
Toen we nog jong waren  :rolleyes:  kozen we voor eerst de binnenvaart en daarna de dieren voor ons werk.
Inmiddels zijn we ook bezig om verder te rollen in de dieren, we zijn daar al razend druk in (ik ben afgestudeerd als paraveterinair, een luxe woord voor dierenartsassistente) We hopen in de toekomst verschillende dingen te gaan doen als gedragstherapie, opvang, opvoeding, cursussen, winkel, stalling, reiki (ea alternatieve geneeswijzen) een gemengd bedrijfje dus, hierin zijn we nu inmiddels al een tijd bezig om extra cursussen te volgen om zo nog meer te kunnen bieden later. Tijd genoeg nog.

Onze honden zijn een hele grote passie, we hebben drie Basenji's.
Buana (reu 6 jaar) Chafuko (reu 4 jaar) en Enya (teef, 7 maanden)
Met de mannen zijn we de fokkerij ingerold en na jarenlange ervaring en leren hebben we sinds juni vorig jaar onze kennelnaam en na een jarenlange zoektocht) is onze Enya bij ons gekomen.
De Basenji is een oeroud ras dat nog vooral in het wild leeft in Afrika, ze kunnen niet blaffen maar huilen (niet stil hoor!) en hebben een flinke jachtdrift.
Ze rennen dan ook graag op de renbaan of op het coursingsveld.
Ook showen we als we daar zin in hebben, de honden vinden dat bij ons leuker als wijzelf.. Aandacht he... en verwend worden.. haha
Buana en Chafuko komen "gewoon" uit Nederland, Enya heeft een langere weg afgelegd naar ons. (of wij naar haar)
Omdat we willen fokken in de toekomst vonden we het belangrijk om een gezonde, goede lijn uit te zoeken. Er zijn niet veel Basenji's dus vers bloed is erg belangrijk.
Enya hebben we gevonden in Zweden, begin januari zijn we erheen gevlogen om onze kleine meid op te halen.
Heel speciaal is dat haar moeder uit de jungle komt. Zij is dus een "wilde" basenji die als pup bij de stammen vandaan is gekomen en geimporteerd is naar Zweden. Haar moeder heeft een geweldig mooi karakter, heel lief en open. Er worden regelmatig echt afrikaanse basenji geimporteerd voor het verse bloed. Dus het ras blijft gelukkig heel erg gezond en puur.
Enya is half afrikaans en dit merk je goed, ze is super sociaal (basenji's zijn enorm pittig) en heel erg lief maar een jachtinstinct wat niet te geloven is en ze is ontzettend snel en lenig. ze springt uit staande positie gewoon 1,5 meter omhoog :)

Als hobby teken en schilder ik, acryl schilderijen voor kinderen, pasteltekeningen en schetsen.
Ook schrijf ik graag (zou het? O-) ) en fotograaf ik ook heel graag.

Al een hele tijdlang vind ik bakken en creatief zijn met bakken erg leuk en interessant maar op dit schip heb ik "alleen" een miniatuur combimagnetron die vaak weinig zin heeft om een mooie taart te maken ben ik er nooit echt mee begonnen.
Tot vorige week, ik zag een heel leuk boekje "Bakfeest!"
Oooooh wat keileuk!
Ook Kas vond het heel erg leuk, hij is een hele goede kok!
Die dag erna zijn we even naar een tuin/bakwinkel gegaan in Belgie waar we met het schip vlakbij lagen en hebben we leuke dingen gekocht.
Marsepein, biscuit deeg mix, bakkersroom mix, botercreme mix, wat uitsteekvormpjes, een metalen deegroller, icing wit, taartonderleggers en taartdozen.

Die middag zouden we naar mijn ouders gaan maar er was nog wel wat tijd dus zijn we samen begonnen met een taart :D
Simpel maar we hebben zooooveel lol gehad samen en het resultaat was (vonden wij) prachtig!
Uiteraard de taart meegenomen naar mijn ouders en in 2 dagen was hij op  :D

http://i570.photobucket.com/albums/ss147/kasenkim/taart1.jpg

Nu ben ik op zoek naar tips en info over dit leuke onderwerp en ook op zoek naar tips over welke benodigdheden slim zijn om te hebben (zoals een sugargun, uitstekers, cijfers enz) en ingredienten..
O, uiteraard ook voor hele leuke ideeen voor een nieuwe taart!
Ik vermoed dat ik hier dan wel goed zit

2

Re: Even voorstellen

Wow, wat een lang verhaal :) welkom op het forum en veel bak plezier.

3

Zo, dat is nog eens uitgebreid voorstellen! Wat een hobby's (of moet ik zeggen passies?).
Welkom, veel plezier met bakken.

4

Dankjulliewel :)

Ja, kort van stof zijn lukt me echt nooit...  :think:

Whenever you have carpeting installed always opt for the scotch guard or other treatment that is offered. The littlecarpet cleaning austin tx extra it may cost you will go a long way in protecting the life of your carpet. These treatments add a layer of protection making it harder for spills to soak into the carpeting.