1

Onderwerp: Biscuit maken mislukt altijd...

Sinds ik zelf voortaan mijn biscuit ga maken, mislukt het altijd.

Eerst had ik altijd kant en klare mix uit een zak. Dat ging prima. Maar dat vond ik wat prijzig.
Nu ben ik bijna meer kwijt omdat ik steeds opnieuw moet beginnen. Wat doe ik in hemelsnaam fout? Ik doe alles volgens het recept hier op de website. Heb de bovenste 2 recepten, verschillende malen geprobeerd.

Steeds zakt het in, blijft de bovenkant mega plakkerig. Wat ik uiteindelijk overhoud is een laagje van nog geen 2 cm. Het is overigens wel luchtig en smaakt prima. Maar het is geen plak taart die je lekker even 2x doorsnijdt...

2

Re: Biscuit maken mislukt altijd...

Misschien handig om te vertellen wat en hoe je precies je biscuit maakt?

Hoeveelheden/bakvorm/temperatuur/spatelen/mixen-mengen etc?

En anders gewoon terug naar de mix als dat altijd goed is gegaan?

3

OKe, ik maak de eitjes (6 voor een vierkante vorm van 25x25) warm in een schaal warm water zoals beschreven.
Snufje zout en 180 gr suiker in de mixkom.
Dan de eitjes erbij en op hoge snelheid mixen tot een lichtgele schuimige massa.
Dan spatel ik er 180 gram bloem door (ook al 1x 50/50 bloem-maizena gedaan)
Dan gaat het in de voorverwarmde oven op 180 graden voor een poos van rond de 40 minuten.
Na het eruit halen zakt hij nog anderhalve cm in en ben ik weer teleurgesteld...

4

check je wel of je taart gaar is, of haal je hem er gewoon uit na ongeveer 40 minuten?

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

5

Nee die check ik natuurlijk! Ben niet helemaal een noob. Heb regelmatig goed gebakken, maar nu gaat het steeds mis... Ik heb geen nieuwe vorm, geen nieuwe mixer. Snap het gewoon niet, het zakt in.

6

ik mix mijn ei geel en eiwit altijd apart.
eigeel 10 min. mixen en eiwit stijf kloppen.

daarna alles bij elkaar en voorzichtig omscheppen