1

Onderwerp: 1ste poging stapeltaart

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het gebied van fondant taarten maken en hoop hier wat kennis op te doen. Ik wil eerst beginnen met puzzeltaarten, zodat ik in mei ben klaargestoomd voor het stapel werk ;) en vanaf daar misschien in 3D figuurtjes ga boetseren.

Ik ben helemaal blanco dus moet al mijn materiaal nog kopen, wie heeft een soort starterspakket overzicht voor mij?

Ik ben van plan nl om voor mijn dochters 1ste verjaardag een 3 lagen taart te maken met heftige kleuren. Limoen groen, hot pink, feloranje, knalgeel, helblauw zijn deze kleuren te verkijgen en/of kun je deze zelf makkelijk mixen.

Tips qua boekjes etc zijn van harte welkom!

Ik ben echt superenthousiast om te beginnen maar weet niet hoe...
Ik hoor het wel dames....

Mmm das pas lekker!

2

Re: 1ste poging stapeltaart

Hoi,
Als je hier in de webshop kijkt, krijg je denk ik al heel veel antwoorden op je vragen..!
En als je even bij de zoekfunctie starterspakket of iets dergelijks intoetst,
krijg je evenzoveel reactie's te zien!

Je voornemen voor de stapeltaart klinkt hartstikke leuk!
Succes!

3

Voor voorbeelden en ideetjes, de taartenparade bekijken en anders de topics bij het wereldwijdeweb, daar staan ook hele sites met mooie taarten!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Kleuren hebben ze bijna allemaal bij de webshop, voor echt limegreen kun je beter groen met geel mengen, dan wordt het heel mooi.
Voor de rest, zou ik inderdaad zeggen, even speuren hier of de zoekfunctie gebruiken.
Boek dat heel leuk is is van Peggy Porschen, hoe versier ik een lekker koekje, maar nu ook bij Aanbod 2e hands staat ook een goeie tip voor een boekje (ik ken het zelf niet maar iedereen is er erg enthousiast over). Verder inderdaad veel taarten kijken op sites, dan doe je gelijk veel inspiratie op
De site van Wietske en Annette is ook superhandig www.felicitaartjes.nl en bij de mijne kun je ook how-to's zien van Kaatje E. en mij samen www.tartacadabra.nl en ook veel taartvoorbeelden ;)

Sukses en vooral veel plezier!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"