1

Onderwerp: Help Graag tips!!! Meloenvulling

Ik heb een opdracht voor een Barbie taart gekregen met als verzoek: Meloenvulling

Wie heeft hier ervaring mee???

Gewoon verse meloen door de botercreme doen? of een poging wagen om Meloenmousse te maken met Koenie's Aardbeienmousse recept?

Ben uberhaupt wel nieuwsgierig of dit lekker is? Smaken verschillen, maar dit is toch geen vulling waar ik zelf op was gekomen.

ps; de zoekfunctie leverde niets op

2

Re: Help Graag tips!!! Meloenvulling

Phoe, niet een alledaagse vulling. Inderdaad iets met een mousse proberen of anders de bavaroise uit de webshop en daar wat meloen doorheen??

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Is het niet lekkerder om dan plakjes meloen er tussen te leggen ?
Welke meloen is het eigenlijk ?

4 Laatst bewerkt door Sansan (12-02-2008 15:14)

Je zou eventueel ook een likeur met meloensmaak (http://www.bottelierheivelden.nl/AA/13536.Kuyper.Melon/ of http://www.gransardegna.com/shop/produc … ;PT_ID=41) kunnen kopen en dat dan beetje voor beetje aan de botercr

5

ik denk galia of honingmeloen (afhankelijk van wat er te krijgen is in de supermarkt)

Meloenlikeur door de botercreme lijkt me een eenvoudige maar smaakvolle oplossing!!!

Bedankt voor het meedenken!!!

6 Laatst bewerkt door Sansan (12-02-2008 15:28)

sweetiepie schreef:

ik denk galia of honingmeloen (afhankelijk van wat er te krijgen is in de supermarkt)

Ja, daar zeg je ook wat; het is helemaal niet het seizoen voor meloen. Dus daar betaal je ook naar dan.

sweetiepie schreef:

Meloenlikeur door de botercreme lijkt me een eenvoudige maar smaakvolle oplossing!!!

Qua kosten maakt dat dan inderdaad ook minder uit waarschijnlijk (in verhouding).

sweetiepie schreef:

Bedankt voor het meedenken!!!

Graag gedaan :).

7

Ik heb ooit meloen bolletjes uit blik gebruikt in combinatie met bbr. Hij was heerlijk!!!! :P

8

meloenlikeur voor een barbietaart? overleg je wel met je opdrachtgever?, ik ken een paar mensen die niet blij zouden zijn als ik alcohol in een taart voor kinderen zou stoppen ( maar voor zichzelf geen probleem! ;) )

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

9 Laatst bewerkt door Sansan (13-02-2008 14:12)

Alcohol in kindertaart, met een beetje mazzel wordt het een heel rustig kinderfeestje :D

Hieperdepiep, hoezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

10

Keetie schreef:

meloenlikeur voor een barbietaart?

Jullie denken tenminste ECHT mee!!!  Bedankt hiervoor.

De taart is echter niet voor een kind(erfeestje). Gelukkig maar, want ik weet ook niet of veel kinderen de smaak van meloen weten te waarderen in taart, misschien de likeur wel! hahaha

@Sansan: volgens mij zijn wij bijna buren (als ik op de kaart/vind elkaar kijk)

11 Laatst bewerkt door Sansan (13-02-2008 15:53)

Klopt, vorige week heb ik bij jullie een emmer fondant e.d. afgehaald :).

Ik heb gisteren nog even gecheckt of ik nog een flesje met meloenaroma had staan (laatst wat leuke flesjes meegenomen uit Polen; elk land heeft weer andere grappige taartbakdingen), maar helaas. Anders had ik het wel even langsgebracht ;)!

12

Sansan schreef:

Klopt, vorige week heb ik bij jullie een emmer fondant e.d. afgehaald :).

Ik heb gisteren nog even gecheckt of ik nog een flesje met meloenaroma had staan (laatst wat leuke flesjes meegenomen uit Polen; elk land heeft weer andere grappige taartbakdingen), maar helaas. Anders had ik het wel even langsgebracht ;)!

Wat attent!!! en trouwens aangenaam, hahaha!!!  jammer dat ik niet thuis was.

13

Aangenaam ja :).

Bij de Dirk zag ik trouwens vanmiddag de blikjes met meloenbolletjes staan ;).

14

ik ga morgenochtend meteen langs! Dank je wel!!!!