1

Onderwerp: cakemix witte basis

Hellow,

ik ben van zin om een regenboogtaart te maken voor mijn collega's... als afscheid op't einde van de maand. Ik heb al het 1 en't ander opgezocht, maar vandaag wou'k al eens testen... (kind of...) ik heb cakepops gemaakt voor mijn dochtertje, ze is de laatste tijd nogal zot van de kleur blauw (ofwel is het omdat dat de enige kleur is dat ze al kent haha) en dacht, ga mijn popjes een blauw kleurtje geven
dus 4/4de cakedeeg gemaakt, rozijntjes door gemixt en een kleine knijp uit mijn blauwe flesje... De popjes werden groen   :grr:  Jah gelig (door de eieren) en blauw = groen

Bestaat er een oplossing om dat gelige uit het deeg te halen? Bestaat er een recept/cakemix die enkel eiwit + olie nodig heeft?

Bedankt!

Re: cakemix witte basis

Gewoon veel meer blauw erdoor doen.
Ik heb een voorbeeld van een heksen cake met blauw, maar ik moet even zoeken hoe ik de afbeelding erbij moet zetten.

3

en welk blauw dan? azuur blauw of eerder sky-blue (da zijn de 2 blauwen die'k hier heb staan)?

4 Laatst bewerkt door de Glutenvrije Taart (23-06-2012 18:34)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GOC3TVXF.jpg
Voor deze cake heb ik het beslag voor een bruine cake gemaakt en een 1/2 recept voor vanille cake.
Door het laatste heb ik blauwe kleurpasta van sugarflair gemengd (ice blue) net zoveel totdat het de juiste blauwe kleur had.

Ik had ook een groene variant gemaakt en daar had ik minder kleurpasta door gedaan.

Vervolgens heb ik eerst chocolade cake in het blik gedaan, toen het blauwe beslag en daarover weer chocolade cake.
Hierbij heb ik opgelet dat er geen blauw tegen de zijkanten van het blik kwam.

Deze cake was voor een heksenfeestje en de kinderen mochten vooraf niet weten dat de heks de cake betoverd had.
Doordat het bakken te hard ging was de cake aan de bovenkant opengebarsten, maar dat heb ik verdoezeld met chocoladepasta en poedersuiker.

Maar je ziet het het is toch mogelijk om blauwe cake te krijgen.

Succes.

5 Laatst bewerkt door de Glutenvrije Taart (23-06-2012 18:32)

Ik denk dat het met jouw blauw ook zal lukken, maar ik zal zo even kijken welke het dichtst in de buurt komt.

Azuurblauw kon ik niet vinden.

Sky blue van Wilton is wat lichter.
Wellicht moet je er gewoon meer in doen.
Succes.

6

oké thx... ik ga op ice blue jacht  :Y