1

Onderwerp: Marsepein kleuren met cacao... smaak??

Hallo!!

Ik weet niet of er al eens een topic aan besteed is, maar ik kon het niet vinden..
Ik zou graag marsepein willen kleuren met cacao om een mooie diepe bruine kleur te krijgen.. Ik vraag me alleen af of de smaak van het marsepein hierdoor erg wordt beinvloed?
En hoeveel cacao gebruiken jullie voor het kleuren van marspein..

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Marsepein kleuren met cacao... smaak??

Je moet er net zoveel cacao door doen tot je de kleur hebt die je wilt; bij donkerbruin dus meer dan bij beige. Je proeft de chocola bij echt diep donkerbruin wel, maar ik vind het wel lekker dan :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Om marsepein met cacao diep bruin te kleuren moet je best veel gebruiken hoor ;) De marsepein gaat een heerlijk chocoladesmaakje krijgen. Heerlijk vind ik het. Ik gebruik het wel vaker om bruin te krijgen. (is toch weer minder kleurstof in/op een taart ;))

Dank dames voor jullie reactie! Ik ga het uitproberen..

5

Ik kleur bruin altijd met cacao. Ik heb het nog nooit echt heel donker gekregen, ik denk dat je daar heel veel voor nodig hebt. Maar lekker is het zeker!

Groetjes, Sylvia

6

Klopt het dat het met fondant niet goed lukt?
Bij mij wordt het heel droog en korrelig, en dan is het nog niet eens bruin te noemen,
je ziet dan nog veel wit..??

7

kids4co schreef:

Bij mij wordt het heel droog en korrelig, en dan is het nog niet eens bruin te noemen,

Ik doe het ook met fondant. Dat kleurt niet zo lekker als marsepein maar met goed doorkneden en af en toe wat crisco er door lukt dat vrij goed hoor en is hij niet droog en korrelig.

Nathalie schreef:
kids4co schreef:

Ik doe het ook met fondant. Dat kleurt niet zo lekker als marsepein maar met goed doorkneden en af en toe wat crisco er door lukt dat vrij goed hoor en is hij niet droog en korrelig.

Misschien een beetje een stomme vraag.. maar wat is crisco??

9

Danielle1985 schreef:
Nathalie schreef:
kids4co schreef:

Misschien een beetje een stomme vraag.. maar wat is crisco??

Een soort vet.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

10

Te koop bij de toko (blauw blik met wit plastic deksel), en wellicht ook in de webshop hier.

11

Je hebt al antwoord gekregen ;) ik kleur altijd bruin met cacao, smaakt niet bitter gewoon naar chocolade.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl