1

Onderwerp: Cakejes in ijsbekertjes

Voor de zomervakantie wil ik cakjes bakken in ijsbekertjes van koek, weet iemand of je dan gewoon de normale temperatuur en tijd moet aanhouden of dat het anders is dan wanneer je ze in cakevormpjes bakt?

2

Re: Cakejes in ijsbekertjes

ik heb dezelfde tijd en graden aangehouden als op de verpakking van de cc's. Erg leuk voor kids :D

3

Ik bak ze ook op de normale temperatuur als normale cc's, leuke toef van cream cheese erop en wat sprenkeltjes en klaar is je traktatie.

Christine.

4

Dank je wel. ze zijn inderdaad erg leuk voor de kids.

5

Ja hoor, gewoon dezelfde hoeveelheid beslag er in als gewoon cupcakes en verder bakken als gewone cupcakes.

6

ja idd :)
tip: hou de toef klein! kinderen houden vaak niet van een hele hap 'toef'. waar je het ook van maakt.. cream cheese, botercreme..

maar slagroom is veel lichter, als je tijd hebt om het daar te doen zou ik dat doen.
ik had een klein toefje roze aardbeiencreme. veel kindjes aten het wel op, maar toch ook een paar wilden het toefje niet eten.

dus als ik het nog een keertje maak, doe ik er daar op school slagroom op! lust iedereen :)

7

Lees het volgende topic maar eens http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 77&p=2

En dan het recept voor de slagroom met vruchtenjam, blijft heel mooi stevig en smaakt heerlijk. Echt een geweldig recept om een heerlijke toef mee te maken.

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

8

Bedankt voor alle tips, mijn dochter wou er graag "aardbeien slagroom" op doen, ze bedoelt aardbeienbavarois. ga zeker eens kijken naar alle mogelijkheden.

9

Sorry, ik haak even in :)! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je deze cakejes maakt, de wafeltjes van het ijsbekertje snel taai worden? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga ze namelijk maken als traktatie voor school maar maak ze de avond ervoor al!

Bedankt!

10

Zelf heb ik ze nog niet gegeten, maar wel al 4x gemaakt als traktatie.
Ik weet niet of de bekeertjes taai worden, maar heb er nog nooit 1 klacht over gehad.
Ach, kinderen zijn wat dat betreft vaak makkelijk: het lijkt op een ijsje en het smaakt zoet, dat is in de meeste gevallen goed!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

11

ow, ik was juist bang dat ze zouden verbranden. :p

maar taai, hmmm, niet aan gedacht.. volgende week proberen.

12

Ik hoor toevallig net van mijn zus dat ze deze ook heeft gemaakt. Omdat de school had gezegd dat het niet teveel moest worden omdat het dan in de prullenbak eindigt heeft mijn zus ze met glazuur bedekt en van die gekleurde sprinkles erop gestrooid. De kleine meid was super trots want het is vandaag de 1e echte keer dat ze uitdeelt op school. En ze is pas in Juli jarig.

Het leuke was dus dat ze zei: "mamma, ik ben 2x jarig he???" Hahahah Grandioos toch?!!!!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

13

hahahaha, leuk zeg, er zijn ook zo veel kindjes in de vakantie jarig. Mijn "grote" meid, was vlak na de kerstvakantie jarig en toen ging ze over naar de basisschool, en vlak voor de kerstvakantie gingen we op vakantie, dus we hadden al heel vroeg in december getrakteerd op de peuterspeelzaal. Leek wel of ze de hele maand jarig was in plaats van 1 dag. Ze vraagt nu nog wanneer ze jarig is.

maar terug naar de ijscakejes. :p
klopt het dat er minder beslag in gaat? gewoon tot 2/3 vullen toch?

14

Mijn zus had ze idd voor 2/3 gevuld. Ze waren mooi omhoog gekomen maar helaas zakte ze ook wel weer wat in. Maar als je er een toef op doet is dat niet zo erg toch?!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

15

:Y ligt bij mij meestal aan het beslag of ze inzakken, gisteren cupcakes gemaakt, die bleven mooi hoog, dus blijf denk ik maar bij dat recept, alleen even kijken hoeveel ik dan nodig heb. en ach, als ik te veel heb, ook geen ramp, komt wel op...  :9

16

Ik doe er altijd 30 gram in en dan komen ze precies tot het randje.

Leuke traktatie! Vorig jaar heeft een van mijn kids het ook getrakteerd. Ik gebruik merengueschuim als toef. In de vorm van een instoof spuiten, discodip erop en drogen in de oven. Met een beetje gesmolten chocola op de cc plakken en evt nog een parasolletje erin. Voordeel hiervan vind ik dat het je dan geen last hebt van evt inzakkende toefjes, hier nemen de kids de traktatie nl gelijk mee, maar trakteren pas later op de ochtend.
Veel plezier met maken!

18

Annemieke NS-vV schreef:

Ik gebruik merengueschuim als toef. In de vorm van een instoof spuiten, discodip erop en drogen in de oven. Met een beetje gesmolten chocola op de cc plakken en evt nog een parasolletje erin.

goed idee zeg!

Zie nu dat er 'instoof' staat ipv 'ijstoef' ........ ;)

Een foto uploaden lukt mij niet via de iPad, maar op mijn Hyves staat bij de cupcakes een foto van de cupcake-ijsjes.

20

Annemieke NS-vV schreef:

Zie nu dat er 'instoof' staat ipv 'ijstoef' ........ ;)

Een foto uploaden lukt mij niet via de iPad, maar op mijn Hyves staat bij de cupcakes een foto van de cupcake-ijsjes.

http://4.media.hyves-static.net/1403054227/6/WRCW/0/img1403054227.jpeg  ;)

Wow, wat een service! Dank je wel! :)

22

Ze zien er echt super uit! Deze ga ik onthouden  :thumb:

23

Leuk gezicht die ijsjes  :P . Je zou er zo in happen!

24

Hoe lang heb je die toefjes in de oven gehad en op hoeveel graden. Ik heb net toeven gemaakt en 80 minuten op 100 graden. Maar ze komen er nog zacht uit. Of harden ze vanzelf buiten de oven nog meer uit.

25

superrrr, maar bak je die cc's in die ijsbekertjes op normale temperatuur?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.