1

Onderwerp: Eetbare rozen, wat het beste te gebruiken?

Dag dames,

ik moet binnenkort een bloemenbak met rozen maken.
Aangezien ik de rozen eetbaar wil houden en dus geen harde fondant of gumpaste rozen erop wil doen, dacht ik ze van marsepein te maken.
Maar de marsepein en ik zijn geen vriendjes, wat een plakspul...
Kan ik misschien beter marsefond maken?
Of heeft er iemand anders nog een beter idee?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

2

Re: Eetbare rozen, wat het beste te gebruiken?

Gewoon normaal fondant? gaat prima voor niet al te grote rozen.....

3

Ik maak ze altijd van marsepein, geen last van plakken, maar ik vind fondant niet prettig werken. Marsefond weet ik niet, heb ik nog niet mee gewerkt

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

4

Maartje2you schreef:

Gewoon normaal fondant? gaat prima voor niet al te grote rozen.....

Ik wil de rozen vooruit maken, ben bang dat ze dan zo hard worden, En wil rozen van een cm of 3-4 cm.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Als je ze in een goed afgesloten bak bewaard worden zie niet hard.....en die maat lijkt me prima kunnen.....

6

Ik heb voor vanmorgen een rozentaart gemaakt en ben woensdag al begonnen met het maken van de rozen zodat ik niet in tijdsnood zou komen, omdat ik geen idee had hoeveel tijd hierin zou gaan zitten. Ik heb ze in broodtrommels van mijn dochter in de koelkast gestopt en ze bleven prachtig kneedbaar. Ik kon de blaadjes nog modeleren zonder dat deze direct afbraken.

Ik weet niet of dit dan fondant-gebonden is want ik heb altijd met de fondant gewerkt waar ik nu mee werk. Ik haal altijd de 1 kg emmers bij de Sligro! Heerlijke smaak en super om mee te werken!

Succes met het maken van de rozen.