1

Onderwerp: hoe kapsel bakken voor lepelgebak

hallo,

de titel zegt het eigenlijk al,

Hoe bakken jullie het kapsel voor het lepelgebak.
Ik zie regelmatig staan dat het kapsel ongeveel 5 a 6 mm dik moet zijn, maar mijn taartzaag is op zijn kleinste stand al bijn 1 cm dik.
En met de hand krijg ik ze niet zo mooi dun gesneden.

Ik moet voor een bbq van vrienden ongeveer 40 kleine (borrelglaasjes formaat) lepelgebakjes maken. Dan is een kapsellaag van 1 cm best dik dan is ie zo vol.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

alvast bedankt.

2

Re: hoe kapsel bakken voor lepelgebak

Misschien kun je het biscuit op de bakplaat bakken, daar dan kleine vierkantjes of rondjes van uitsteken, of een cake bakken, die in dunne plakjes snijden en daar dan weer de rondjes of vierkantjes van uitsteken. Als je de plakken even in de vriezer doet is het ook wat steviger en kun je misschien dunner snijden.

Christine.

3

Ik maak het kapsel voor lepelgebak vaak van een plak biscuit wat over is wanneer een taart anders te hoog wordt en dan kun je wel een dunne plak snijden.

4 Laatst bewerkt door @ppeltje (19-06-2012 12:33)

Je kunt ook je kapsel iets hoger leggen door het bijv. op een kleine broodplank oid. te leggen. Dan kun je ook op de juiste hoogte snijden met je taartzaag.
Ik zou het biscuit dan wel invriezen, anders blijft er na het snijden denk ik niet zo veel van over.

Dat is toch een TAART waard!

Bedankt voor jullie reacties. hier kan ik wel wat mee.

@ppeltje schreef:

Je kunt ook je kapsel iets hoger leggen door het bijv. op een kleine broodplank oid. te leggen. Dan kun je ook op de juiste hoogte snijden met je taartzaag.
Ik zou het biscuit dan wel invriezen, anders blijft er na het snijden denk ik niet zo veel van over.

Dat is iid een heel goed idee.
en hoe vries ik het kapsel dan in. gewoon net als altijd in een zak?

6 Laatst bewerkt door @ppeltje (19-06-2012 15:35)

lieke-webbie schreef:

Bedankt voor jullie reacties. hier kan ik wel wat mee.

@ppeltje schreef:

Dat is iid een heel goed idee.
en hoe vries ik het kapsel dan in. gewoon net als altijd in een zak?

:Y  :thumb:
En dan bevroren snijden.

Dat is toch een TAART waard!