1

Onderwerp: Spuitmondjes

Aangezien Oranje slecht bezig is, ga ik hier maar verder ;)

Ik wil graag wat meer leren met icing te werken, maar ook te spuiting met bv botercreme (toef op cc?).

Ik zat te denken om deze set aan te schaffen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-342.html

Is dit verstandig of kan ik beter alles los kopen? Wie heeft tips over welke spuitmondjes ik het beste kan aanschaffen? Ik wil het liefst alles van één merk. Gevoelsmatig, ik ben een beetje raar :lol:

Wie kan mij uitleggen waar je die "flowernail" voor gebruikt?

Ik ben behoorlijk nieuw op dit gebied en wil heel graag van alles leren.

Groetjes,
Marieke

2 Laatst bewerkt door coconuts (17-06-2012 21:06)

Re: Spuitmondjes

voor de toeven kun je t beste de nr 12 en / of 15  7 tands gekarteld nemen en de ronde nr 12 dit is wat ik t meeste gebruik
hoe hoger t nr hoe grover de spuit
kartel heb je in 5 7 en 9 tands en t is maar net wat jij t mooiste vind

voor icing zijn er erg veel maar ben daar niet zo in thuis
die doos is niet geschikt voor toeven deze zijn voor icing

een flowernail is om je bloemetjes op te spuiten zodat je ze onder het spuiten rond kunt draaien

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

deze set is wel veel goedkoper dan los, maar ik heb zelf veel van deze nummers nog nooit gebruikt... dus dan zou los kopen goedkoper zijn ;)

het ligt er eigenlijk gewoon aan wat je wilt gaan spuiten, welke bloemetjes, etc.

er is een overzicht waarop alle spuitmondjes staan en wat ze doen, misschien kan je die even bestuderen.

I never met a calorie I didn't like....

4

Hopelijk past het ook in dit topic: weet iemand misschien dan een plek waar ik dit soort dingen goed kan leren?
Dus wat je waarvoor moet gebruiken en gelijk een stukje hoe je het dan moet gebruiken? Zoals je bij Wendy leert boetseren, dat idee ;)

Groetjes,
Marieke

5

Ik heb ooit eens een workshop icing spuiten gedaan bij taart en decoratie, volgens mij van Lonneke. Het was een basisworkshop spuittechnieken.

Ze zijn er dus wel, alleen even zoeken en mss winkels die workshops aanbieden even mailen? Zij kunnen je wellicht verder helpen.

If life gives you lemons, make lemonade