1

Onderwerp: Vogelhuisje maken van fondant met tylose of fondant met gumpaste?

Een leuke opdracht... maar wel eentje die ik nog niet eerder heb gemaakt: het maken van een vogelhuisje.
In de Mjamtaart staat dat je die maakt van fondant met tylose, maar ik ben bang dat het dan zo snel broos gaat worden en in mijn dromen is het vogelhuisje al 10x doormidden gebroken  :(
Kan ik ook zoiets maken met fondantcombinatie met gumpaste?

Ik hoop écht dat iemand mij kan helpen, want het lijkt me superleuk om te maken (en dat hij niet breekt ;) )

Help help help!

2

Re: Vogelhuisje maken van fondant met tylose of fondant met gumpaste?

Als je de fondant van Bakels ( met andere fondant heb ik geen ervaring ) gebruikt dan kun je zelfs een huisje maken zonder tylose . Maar voor de zekerheid zou ik er wel wat tylose doorheen doen en dat wordt echt niet broos hoor , als je maar de tijd neemt om het goed te laten uitharden .

Succes !

Carpe Diem !

3

Ik ben zelf ook bezig met een vogel huisje voor op een taart.
Die van mij is gemaakt van fondant met tylose.
Het verbaasde mij,maar hij staat als een huis !
Ik heb de delen wel een aantal dagen gegeven om te drogen.En in delen geplakt en weer laten drogen en weer verder plakken.
De intensie van mijn huisje is ook dat het niet opgegeten wordt,maar is puur voor decoratie. De rest van de taart natuurlijk wel.

4

monique63 schreef:

Als je de fondant van Bakels ( met andere fondant heb ik geen ervaring ) gebruikt dan kun je zelfs een huisje maken zonder tylose . Maar voor de zekerheid zou ik er wel wat tylose doorheen doen en dat wordt echt niet broos hoor , als je maar de tijd neemt om het goed te laten uitharden .

Succes !

Ik heb vorige week simpele bloemen getracht te maken met regalice en dat werd zo broos dat je het nauwelijks kon oppakken(zowel met als zonder een beetje tylose). Terwijl ik dit eerder met pettinice/bakels makkelijk kon doen zonder tylose. Heb het uiteindelijk dus ook over gedaan met een mix van gumpaste en fondant.

Regalice is dus geen succes voor een vogelhuisje denk ik.  :)
Ik heb geen ervaring met vogelhuisjes maar je kan sowieso denk ik wel een beetje gumpaste er doorheen doen als je zeker wil zijn.