1 Laatst bewerkt door Brenda GV (16-06-2012 18:57)

Onderwerp: Ridder en draak boetseren

Ik wil voor mijn zoon die 4 wordt een kasteeltaart maken met een ridderen een draak. Ik heb nog nooit geboetseerd dus alle tips zijn welkom.

Allereerst: maak ik de ridder en draak van fondant of marsepein? Marsepein vinden we wel het lekkerst.

En ga ga ik aan de slag. Het liefst een paar dagen van te voren, zodat ik de avond voor zijn verjaardag alleen de taart hoef te vullen en bekleden. Daar ben ik altijd ook wel even mee bezig.

Bedankt

2

Re: Ridder en draak boetseren

Haay,

Ik ben zelf ook een groot fan van marsepein maar dat zakt snel in dus hier boetseer ik altijd met fondant.

x. kim

Je kunt ook marsepein en fondant mengen...marsefond.
Gaat heel goed en heeft toch een beetje de smaak van marsepein.

Volg je hart..en je zit altijd goed...!www.taartjespeciaal.nl

4 Laatst bewerkt door Cecie (18-06-2012 14:16)

Voor het boetseren kun je eens kijken bij de rubriek sjablonen en how-to's. Daar kun je vast wel wat vinden en naders even zoeken op tou tube :Y

En een liggende draak gaat nog wel van marsepein maar zodra je wilt dat dingen omhoog blijven staan (vleugels of zo) dan kun je echt beter fondant met tylose nemen.

Succes met boetseren!

En ik zou een avond per figuur nemen en dan een reserve-avond voor als het niet lukt.

Verder dag 1 bakken, dag 2 vullen en bekleden, dag 3 decoreren, dag 4 opeten

Dag 2 kun je eventueel combineren met dag 1 of dag 3 maar biscuits werken beter als ze een dagje oud zijn en in het decoreren gaat toch altijd meer tijd zitten dan je denkt ;)

Succces!

If life gives you lemons, make lemonade