1

Onderwerp: (SPOED) taart in vriezer??

Vandaag komt mijn vriendin haar taart ophalen. Die wilt ze pas zaterdag gaan snijden. Dus ik had tegen haar gezegd dat ze eerst in de vriezer moet stoppen en dan zaterdag gaan aansijden.

Nu wil ik hem verpakken met folie en die zo aan haar geven. Als zij dit zo in de vriezer stopt, hoe lang van te voren moet ze het uit de vriezer halen? En moet dit wel in de folie verpakt blijven??

Ik heb geen ervaring met vriezer.. Graag jullie hulp..

Groetjes..

2

Re: (SPOED) taart in vriezer??

Invriezen kun je het beste doen in een pedaalemmerzak. Goed dichtknopen. 24 uur voor aansnijden in die zak in de koelkast leggen dan 30-60 minuten voor aansnijden op kamertemperatuur laten komen. Dit kan ook buiten de zak.

Groetjes,
Marieke

3

volgens mij niet in folie, dat krijg je er niet meer fatsoenlijk af volgens mij (ofwel de fondant/marsepein beschadigd dan).
In een taartdoos in een plastic zak (of alleen in een plastic zak).
24u van tevoren eruit halen, in de koelkast zetten, uit de zak halen en rustig laten ontdooien.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CQN8RJKR.jpg

Zo komt de  folie er uit te zien. Het raakt de taart absoluut niet.. Zou dit zo niet in de vriezer kunnen??

5

haal de folie eraf, want dat gaat naar beneden in de vriezer. Een vriesla is niet zo hoog.
Doe er dan een pedaalemeerzak omheen

6

na ontdooien kan de folie er toch weer omheen gedaan worden :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Mij is altijd verteld...absoluut geen plastic om de taart in de diepvries, altijd éérst een kartonnen taartdoos en dan daar evt. een vuilniszak omheen....zo kan het overtollige vocht in t karton trekken en slaat het niet neer op de taart....die absoluut niet tegen vocht kan....dussss... :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!