1

Onderwerp: Sinaasappelcreme en afkoelen

Hallo,

Ik heb zojuist sinaasappelcreme gemaakt volgens het recept op de website voor de vulling van mijn taart.
In het recept staat op het einde: "Laat goed afgedekt volledig afkoelen."
Ik heb er wat huishoudfolie (dat plastice) overheen gedaan en hij staat nu op het aanrecht.
Nu was ik, zoals altijd, weer meer tijd kwijt dan ingecalculeerd met het maken van de vulling. Het liefst wil ik de taart vanmiddag nog afmaken.
Mijn vraag is dus ook: Kan je de sinaasappelcreme in de koelkast zetten zodat hij wat sneller afkoelt of is dat niet goed?

Groetjes

2

Re: Sinaasappelcreme en afkoelen

Hoe sneller je terugkoelt, hoe beter; dan krijgen bacteri

3

je kan em ook buiten zetten, hebben je andere producten in de keolkast er ook geen last van.

4

Hij is mislukt :(
Ik had zo enthousiast sinaasappels en citroenen uitgeperst.
Het is gewoon niet ingedikt. Erg jammer. Ik weet ook niet wat er fout is gegaan.

5

Je kunt voor de volgende keer ook een pan of bak met koud water vullen en de kom met cr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Volgens mij kan je hem nog steviger maken met gelatine. dan week je je gelatine blaadje in een bakje met koud water. een beetje van je sinaasappelcreme warm je weer op, hier doe je de geweekte gelatine in, goed roeren en dan voeg je dit papje aan je andere (warme) creme. Dan meteen in een bak met koud water en blijven roeren totdat de creme stijver wordt.
Je moet alleen even meten hoeveel cc je hebt aan creme zodat je weet hoeveel blaadjes gelatine je nodig hebt.

Je kan het altijd proberen, toch?

Roosje