Onderwerp: Kleuren van pure chocolade
Hallo!
Nu is pure chocolade van zichzelf al heel donker natuurlijk... maar is het mogelijk om deze met een kleurstof zwart te krijgen, of kan ik beter witte chocolade gebruiken??
Groetjes
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kleuren van pure chocolade
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo!
Nu is pure chocolade van zichzelf al heel donker natuurlijk... maar is het mogelijk om deze met een kleurstof zwart te krijgen, of kan ik beter witte chocolade gebruiken??
Groetjes
Voor het kleuren van chocola heb je speciale kleurstoffen nodig. Maar ik weet niet of die er ook in het zwart is
Op zich is de stap van donker bruin naar zwart niet groot. Maar een andere kleur dan wit zwart maken is best moeilijk.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … p-600.html deze vond ik..........nu is het natuurlijk zo dat als je alle kleuren door elkaar gooit, het uiteindelijk zwart wordt.......
Bedankt voor de reacties..
Nu heb ik de kleurstoffen al besteld (zijn onderweg!)..
maar wat mijn vraag nu is..
heeft iemand van jullie ervaring met het kleuren van pure chocolade.
Is het een aanrader of kan ik beter gewoon witte gebruiken en die zwart kleuren?
Ik zou gewoon extra puur pakken.. want wit met zwarte kleurstof wordt lelijk en puur is gewoon donker
IK denk dat wit met zwarte kleurstof meer grijs wordt en niet echt goed(mooi) zwart. Zou ook voor extra pure chocolade gaan. Succes.
Hoe kleuren uitpakken hangt af van de pigmenten die er voor zijn gebruikt.
Ik zou extra pure chocolade gebruiken en evt. wat (donker) blauw toevoegen als je geen zwarte kleurstof kunt krijgen.
Hoe donkerder je chocola is hoe makkelijker het zwart wordt lijkt me. Als je uitgaat van wit moet je er iig al veeeel meer kleurstof bij doen!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kleuren van pure chocolade