1

Onderwerp: Dulche de leche combineren met???

Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier èn nieuw in taartland.
Ben een tijdje terug begonnen met cc's en heb de smaak te pakken.
Afgelopen week mijn eerste taartje gemaakt (blanda 12cm, gevuld met  aardbeienjam, afgesmeerd met nutella en bekleed met marsepein) en dat was erg goed gelukt.
Nu is het zo dat mijn ouders volgende week 35 jaar getrouwd zijn. Ik wil voor hen een mooie en lekkere taart maken.
Basis wordt normale funcakes biscuit, aangezien mijn moeder geen chocoladecake/taart lust. Ik wil het liefst 1 laag caramel (dulche de leche) en 1 laag fruit (aardbeienjam). Alleen... geen idee of dat wel lekker combineert (lijkt me wel?). Kan ik dulche de leche als laag gebruiken of moet ik het dan nog mengen met slagroom (zodat het iets dunner blijft, vloeibaar hoeft ook weer niet). Wil botercrème met dulche de leche maken, en daarmee een dijkje maken en afsmeren, kan dat? Eventueel wil ik ook nog een laagje met knapperige chocolade onder de jam en/of de caramel doen, is dat mogelijk en hoe doe ik dat?
Ik hoop dat iemand de tijd wil nemen om mijn vragen te beantwoorden, alvast bedankt!

2

Re: Dulche de leche combineren met???

pfoe een hoop vragen  :D
Maar ik heb de dulche laatst 2 uur en een kwartier gekookt.
Toen was het best stevig maar nog wel smeerbaar. Zou 2 uur doen en verder geen toevoegingen.
Verder heb ik toen bananenbc (patidess smaakje) gevuld en afgesmeerd met melkchocoladeganache. Was echt TE lekker. Maar wel machtig en zoet. Maar ach ganache is ook niet fris hahahaha
Misschien als je geen patidess hebt kan je slagroom met verse banaan doen? Of vanillebc met plakjes banaan. Met slagroom wordt het natuurlijk wel een koelkasttaartje.

De taart smaakte een beetje als een bananasplit met karamel. Jam jam

Caramel lijkt me niet lekker met normale jam....

Laagje chocolade is gewoon een reep smelten (niet te snel!) en dan uitsmeren en laten drogen.

3