1

Onderwerp: verse aardbeien

Ik mag vrijdagmorgen een bruidstaart leveren.

De vulling is met verse stukjes aardbei. Zou ik vandaag al 1 taart kunnen vullen en bekleden en morgen de rest. Zijn de aardbeitjes vrijdag dan nog lekker.

2

Re: verse aardbeien

Persoonlijk zeg ik nee niet doen, maar ja...
Hoe goed van kwaliteit zijn de aardbeien..

3

Het nadeel van aardbeien in taart vind ik, dat het in stukjes gesneden moet worden en dus vocht verliest. Of de aardbeien nog lekker zijn, durf ik niet te zeggen (zou er zelf niet op durven te gokken), maar ik zou bang zijn, dat het toch vochtig wordt (en dit dus ten koste gaat van de strakheid van de taart).

Groet, Jolanda

4

dus eigenlijk wordt er gezegd dat je de aardbeien er pas op het laatst in/ op moet doen?

5

De bruid wilt mascarpone met stukjes aarbei. Dan doen we dat. Ik zal alle taarten dan morgen maken. Het zal nachtwerk worden.

6

Herkenbaar dat nachtwerk ;). Bij andere vullingen zou het heel goed gaan, om nu alvast te vullen, maar gesneden aardbeien durf ik gewoon niet. Heb 1x meegemaakt, dat 1 laag bleef lekken (uit een gaatje onder het fondant), niet dramatisch, was op een verjaardagstaart, maar vond het wel meteen een risico voor een bruidstaart.

Ik zou zelf de mascapone iets losser kloppen met aardbeienjam of er wat slagroom door heen kloppen. Dan smeert het iets makkelijker uit en is luchtiger.

Succes !

Groet, Jolanda

7

Het is mascarpone met slagroom.
En bedankt. 't is voor mijn collega en ik wil haar nog onder ogen komen na de trouw.