1

Onderwerp: probleempje wilton ultimate cake leveler

Ik heb deze onlangs gekregen.
Bij mn eerste kapsel kreeg ik scheve lagen. Ik dacht eerst dat ik een pootje vergeten was vast te draaien, maar dat was niet het geval.
Heb hem nu meerdere keren gebruikt en iedere keer zaagt ie scheef.
Hij is niet van links naar rechts scheef, maar komt er lager uit dan ie erin gaat zeg maar. En ik heb gemerkt dat hoe groter het kapsel is, hoe schever hij gaat.
Dit lijkt me toch niet de bedoeling van zo'n dure taartzaag?
Wie heeft nog meer deze zaag en kan me zijn/haar ervaringen vertellen of herkent iemand het probleem en weet waar het aan ligt?

2

Re: probleempje wilton ultimate cake leveler

Een cakeleveler is eigenlijk alleen geschikt voor het doorsnijden van cake, niet voor kapsel, daar is hij te 'wiebelig' voor en te grof.

Voor een kapsel van biscuit een gewone taartzaag gebruiken  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Oh? Oke...
Blijf het toch wel apart vinden...

4

Zie je wel het ligt niet aan mij, volgens manlief kan ik niet zagen  :(

Hier komt hij er ook altijd lager uit dan hij erin gaat.
Hij is fijner bij grotere kapsels vanwege zijn formaat, maar dat scheve is niet fijn.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

Wat ben ik blij dit te lezen, begon zelf al aan mijn zaagkwaliteiten te twijfelen, hier namelijk hetzelfde probleem.

Bommeltje bedankt voor de duidelijkheid die je verschaft hebt, weer wat geleerd  :Y

Groetjes Samantha

Life is like one of my cakes......You never know what you're gonna get.
http://www.facebook.com/pages/Cake-Diva … ref=stream

6

Bommeltje schreef:

Een cakeleveler is eigenlijk alleen geschikt voor het doorsnijden van cake, niet voor kapsel, daar is hij te 'wiebelig' voor en te grof.

Voor een kapsel van biscuit een gewone taartzaag gebruiken  :Y

Sorry, maar dit ga ik toch echt heel erg tegenspreken! Ik gebruik 'm al jaren, altijd voor biscuit en met mij zeer velen ervaren baksters. Zelfs in de workshops en door kinderhandjes laat ik hem gebruiken, geen enkele probleem mee. En vele malen beter, dan een gewone taartzaag. Wil echt niet anders. Ook vorig jaar in de wedstrijd alle biscuits zonder problemen doorgesneden bij Zoet & Zo (en het liep storm met vragen bij Inge  :lol: ).

Maar even op de vraag antwoorden: kijk even goed naar het zaagje: is die niet wat gebogen? Soms draait ie een beetje (kan door transport gebeuren als ie tegen andere spullen aan ligt), dan moet je hem even rechtbuigen. En let erop, dat de pootjes altijd op je werkblad blijven staan, dus niet omhoog. De zaag draai je voor elke snede omhoog, maar de pootjes staan altijd op het werkblad. 1 hand op je biscuit om tegen te houden en echt zagen, niet trekken. Succes!

Groet, Jolanda

7

Ik heb niks aan de zaag kunnen ontdekken. Zal nog eens checken of ie niet wat gedraait is ofzo maar volgens mij niet.
Ik bewaar hem ook netjes weer in het doosje, maar ja heb het al vanaf het begin..
En ik zaag al een tijdje dus weet wel hoe het moet ;) Hij staat echt wel op het werkblad en laat de zaag ook het werk doen, dat vind ik juist zo fijn van dit ding dat ie er gewoon doorheen glijd.

Toch wel vreemd dat een deel hetzelfde probleem heeft als ik en een deel niet...

8

Zeker vreemd. Nu weet ik wel, dat er 2 soorten zijn. Ik heb de oude versie (zilverkleurig). De nieuwe is wit met rood en in 2 delen, schijnt iets minder fijn te zijn (heb ik van horen zeggen). Misschien kan dit wat verschil uitmaken?

Groet, Jolanda

Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met dit probleem!

Ik heb idd de wit met rode laatst gekocht, omdat ik met mijn andere taartzaag grip miste bij het vasthouden.

Maar ook bij mij, zowel bij cake als biscuit, zaagt ie helemaal scheef en ligt ie ergens onder in de kast (had m bijna 't raam uit gegooid...) Ik heb erop gelet dat alles goed zat en de pootjes op de ondergrond bleven staan...

Maarja ik ben dus weer terug bij mijn oude taartzaag, als iemand de oplossing heeft... (ik lees dit draadje iig even mee)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

10

Vaag vaag...
tis ook niet een goedkoop ding dus zonde als ie dan in de kast blijft liggen omdat ie niet naar behoren werkt. en vind dat je voor dat geld ook wel wat mag v
erwachten.
ik denk dat ik eens ga kijken of ik met wilton zelf contact kan krijgen, geen idee og
f dat mogelijk is maar ik ben wel ff benieuwd naar hun reactie.

11

Ik heb ook de grote zilveren (die niet dubbel gevouwen kan worden). Ik vries mijn biscuits meestal in en heb wel gemerkt wel dat het volkomen ontdooid moet zijn omdat hij anders scheef zaagt  :| .

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

ik heb hem ook gekocht (wit met rood), snij eigenlijk vooral cake wat voor mijn oude taartzaagje te zwaar is. Wilton zaagt schever dan scheef! ik ben echt teleurgesteld in dat dure ding.

sjackie, wil je ons op de hoogte houden?

liefs marieke

het is idd een waardeloos ding!
slecht apparaat voor die prijs.
die van mij zaagt ook behoorlijk scheef.
grote taart snijd ik maar gewoon weer met een mes.

14

mariekepieke schreef:

ik heb hem ook gekocht (wit met rood), snij eigenlijk vooral cake wat voor mijn oude taartzaagje te zwaar is. Wilton zaagt schever dan scheef! ik ben echt teleurgesteld in dat dure ding.

sjackie, wil je ons op de hoogte houden?

En ik maar denken dat het aan mij lag :Y

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

15

Ik heb die van Stadter en zaag daar ook vers biscuit gewoon goed mee, wel even rustig zagen en opletten; de zaag laten zagen. Die van stadter heeft zaag-karteltjes, heeft die van wilton dat ook of is dat een gewoon draadje?

16

De zaag van wilton heeft een zaagblad van ongeveer 1 cm breed en is wel heel dun, met kartels dus wel.

Ik zit vandaag met een verjaardag hier, zal morgen even kijken of ik wilton kan mailen en dan hou ik jullie uiteraard op de hoogte.

17

Fijn, ik ben heel benieuwd.  ik gebruik hem wel, maar baal als een stekker als het weer eens scheef is.

18

Ik heb zojuist Wilton een mail gestuurd.
Heb in mn beste engels geprobeerd uit te leggen wat het probleem is, zowel bij biscuits als bij gewone cakes. En dat met mij een heleboel dames dit probleem hebben.
Heb gezegt dat wij ons allemaal afvragen hoe het kan dat zo'n dure taartzaag dit probleem heeft en hoe we het op kunnen lossen en dat we hopen dat hun ons kunnen helpen.
Ben benieuwd of ik een reaktie krijg en wat ze dan zeggen.

19

Ik volg ook even mee.

Ik wou hem namelijk aankopen

20

Ik ben ook benieuwd, sjackie.

21

Dat probleem heb ik ook! Ik begon al te denken dat het aan mij lag en ik heb behoorlijk de pest in dat zo'n duur ding doorlopend schaf zaagt. Fijn dus dat we kunnen spreken van gedeelde smart en dat het niet aan mij ligt, maar ik had nog liever dat hij gewoon goed zou zagen... Ik ben dus benieuwd naar de reactie van Wilton. Allemaal een nieuwe, goed functionerende taartzaag, zeg ik.  :D

Misschien als we allemaal voortaan topsy turfy's gaan maken, dan zagen we voortaan recht  :+  :D

23

Oh dacht echt dat het aan mij lag! Omdat ik altijd moeite heb met recht knippen dacht ook dus ook met zagen.hi hi

24

Hier hetzelfde probleem  :(

Taart groetjes Ellen

25

mieperdepiep schreef:

Ik heb die van Stadter en zaag daar ook vers biscuit gewoon goed mee, wel even rustig zagen en opletten; de zaag laten zagen. Die van stadter heeft zaag-karteltjes, heeft die van wilton dat ook of is dat een gewoon draadje?

Dat is dus een andere dan die de dames hier bedoelen.

Jolanda... ik hoor meer de verhalen zoals je die hier leest, dan wat jij schrijft (ook al zijn er meer dames)

Wij zullen in de winkel nooit de leveler aanraden voor biscuit. (althans in Wormerveer en Almere,.. ik kan niet inschatten hoe dat in andere winkels gaat) En ik weet dat dat via de webshop ook zo gemeld zal worden als men er naar vraagt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!