Onderwerp: Over de top bruidstaart
Ik had al een aantal taarten voor een oud collega gemaakt, en nu vroeg ze of ik ook haar bruidstaart wilde maken. Mijn allereerste! Wel spannend, maar omdat ze over mijn eerdere taarten enthousiast waren durfde ik het wel aan. En haar vraag om een kleurrijke taart vond ik helemaal leuk!

Vulling: De bovenste met witte chocolade-caramelvulling, en een klein vleugje chocola door de biscuit, daaronder chocoladebiscuit met opgeklopte ganache en een laagje dulche de leche, daaronder naturel biscuit met aardbeienmousse (slagroom met gepureerde aardbeien) en jam. En de alleronderste: Piepschuim! Lekker strak
Hij had wat strakker gekund, met name de bovenste 2. Het marsepein begon te zweten!
Er zit nog een bijzonder tintje aan deze taart. Mijn collega heeft anderhalf jaar geleden haar dochter van bijna 1 verloren aan een spierziekte. Intussen is ze moeder geworden van een zoontje die gelukkig deze ziekte niet heeft. Ze wilde graag iets symbolisch op de taart, en vooral geen paartje. Ik heb 2 grote kroontjes en 2 kleine gemaakt, waarvan één met een vlindertje, die staat voor hun dochtertje.
Groetjes!