1

Onderwerp: Dé mat

Hallo,

Ik las in de Mjam dat "De Mat" nu ook in Nederland te bestellen is.
Ook stond er dat dat via foodkitchen kan maar ik vind daar helemaal niks op de website.

Weet iemand waar ik deze mat kan bestellen en heeft iemand hier al ervaring mee??
Ben heel erg benieuwd!

Ter info:
De Mat is een dubbelzijdige plastic mat waar je heel makkelijk fondant op uit kunt rollen en deze super makkelijk op de taart kunt  leggen zonder scheuren etc.

2

Re: Dé mat

gewoon een plastieken tafelkleed kopen, zelfde effect ;-)

Ik ga proberen vanavond eens te zien voor 1 want morgen is het de verjaardag van mijn papaatje...

Kan iemand mij mss zeggen welke grootte ik moet nemen? 50cm x2 zou dat genoeg zijn? De (vaste) breedte van zo'n tafelkleed is 140cm...

Tafelkleed is niet anti slip aan de onderkant dus op het moment dat ik ga uitrollen glijd dat kleed alle kanten uit en hij is te groot om het op de taart te leggen dus op het moment dat ik het dan met kleed en al op de tarat wil leggen zit ik met een heel tafelkleed..hahaha..ook niet handig.
Ik heb het filmpje gezien van de mat en vind het super handig. Ook trekt het geen stofjes en haartjes aan etc. Want als ik iets niet uit kan staan is het witte fondant waar je dan ineens weer iets in ziet.

Wat ik me wel afvraag...hoe lang gaat zo'n mat mee want nu gebruik ik een mat van Ikea en die is na een paar maanden toch echt wel aan vervanging toe

4

ciaocake.nl daar kun je de mat bestellen!

5

Misschien een kleine  tip: Let op dat het tafelzeil gifvrij is en geschikt is voor het verwerken van etenswaren zoals bijvoorbeeld fondant en marsepein, volgens het FDA Keurmerk.
Ik heb er pas een stuk over gelezen dat ging ook over de mat en het alternatief hiervan maar ook over silicone mallen , omdat er veel mensen zijn die bijvoorbeeld zeep mallen gebruiken voor hun fondant en marsepein. :nooo

ps. ik heb toevallig vorige maand de mat  gekocht, en ben er zeer over te spreken vindt het echt ideaal ik heb hem bij toeval ook bij ciaocake.nl besteld omdat ik daar altijd mijn fondant en kapsel mix besteld echt een aanrader deze site heeft bijna alle producten van foodkitchen :Y  :thumb:

Patje en happyc heel erg bedankt. Hoe lang duurt het bij Ciao voor je de mat /spullen binnen hebt??

patje schreef:

Misschien een kleine  tip: Let op dat het tafelzeil gifvrij is en geschikt is voor het verwerken van etenswaren zoals bijvoorbeeld fondant en marsepein, volgens het FDA Keurmerk.

FDA is amerika en dat iets door hun is goedgekeurd wil niet zeggen dat het voldoet aan de EU eisen. Bijvoorbeeld, bepaalde types kleurstoffen zijn wel geschikt volgens de FDA, maar niet volgens de EU normen, daarom is er van wilton bijvoorbeeld EU colorkit. :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Kan iemand me zeggen wat de precieze afmetingen zijn van deze mat?
alvast bedankt!!

9

Party-treats schreef:

Patje en happyc heel erg bedankt. Hoe lang duurt het bij Ciao voor je de mat /spullen binnen hebt??

Mijn vriendin heeft hem ook net besteld en verwacht hem donderdag omdat deze woensdag weer binnen komt.
volgend deze meneer is er echt een run op dit produckt .
en er is nu ook een aktie bij een besteding van de 25 euro krijg je een kilo kapselmix erbij  :P meenemeneuuuuu:thumb:

10

Ik heb 'm net besteld maar krijg niks gratis en de mat staat op voorraad  :rolleyes:  :s  :s  Ook heb ik niks over hoeven maken. Krijg je dan een acceptgiro ofzo??

11

Dat plastic tafelzeil, maak de tafel/werkblad even licht vochtig met een schoon nat gemaakt doekje, leg dan je tafelzeil erop...het blijft liggen:)
en verschuift niet meer.

Tafelzeil is bedoelt om etenswaar op te nuttigen, zoals eerder in een topic door iemand aangehaald, en dus geschikt voor voedsel.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

12

@ Patje, ja ik zie nu de actie staan van gratis bakmix. IK heb de bestelling afgerond maar hoe zit het met betalen?? Heb wel een factuur via de mail maar geen bankgegevens?? :)

13

Party-treats schreef:

Ik heb 'm net besteld maar krijg niks gratis en de mat staat op voorraad  :rolleyes:  :s  :s  Ook heb ik niks over hoeven maken. Krijg je dan een acceptgiro ofzo??

Ik heb het net aan mijn vriendin gevraagd als het goed is krijg je een bevestigings mail daar staat alls in vermeld ,dat je de mix erbij krijg en hoe je kunt betallen

14

Party-treats schreef:

@ Patje, ja ik zie nu de actie staan van gratis bakmix. IK heb de bestelling afgerond maar hoe zit het met betalen?? Heb wel een factuur via de mail maar geen bankgegevens?? :)

dat zij mijn vriendin ook al maar zij heb ff later nog een mailtje gehad met de gegevens.
mijn vriendin heeft hem bewust nog gemailt of hij op voorraad is ivm. met een kado voor haar collega die zaterdag jarig is .
meneer zij dat de voorraad niet meer klopte en gelijk melde dat het woensdag weer binnen komt . :lol:

15

patje schreef:
Party-treats schreef:

dat zij mijn vriendin ook al maar zij heb ff later nog een mailtje gehad met de gegevens.
mijn vriendin heeft hem bewust nog gemailt of hij op voorraad is ivm. met een kado voor haar collega die zaterdag jarig is .
meneer zij dat de voorraad niet meer klopte en gelijk melde dat het woensdag weer binnen komt . :lol:

Hahaha, klopt! Heb net een mailtje binnen gehad en inmiddels betaald. Mij is alleen niet verteld dat de mat niet op voorraad is maar ik verwacht mijn zending toch niet voor woensdag dus het is prima! Zal wel donderdag of vrijdag zijn. Ik kan niet wachten om met de mat aan het werk te gaan. Ben echt heel erg benieuwd. Ik heb eigenlijk nooit moeite met het uitrollen maar het oppakken en op de taart leggen vind ik wel een stress momentje en ook de lucht bubbeltjes die je vooral in Satin Ice fondant krijgt , is ook niet altijd prettig.  :)

16

"Vriendin"? De toevalligheidsfactor is wel een beetje héél groot hier.
Een website zonder contact- en adresgegevens zou ik trouwens per definitie niet vertrouwen, mat of geen mat.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Marianne schreef:

Een website zonder contact- en adresgegevens zou ik trouwens per definitie niet vertrouwen, mat of geen mat.

Idd, dat dacht ik ook al :D
Altijd scherp blijven hier hé!   ;)

18

Die site vertrouw ik voor geen meter, lees de algemene voorwaarden maar eens. Staan redelijk veel fouten in en ze hebben het over haarspeldjes die om hygiënische reden niet retour gezonden kunnen worden.
Uhm....ik dacht dat de site spullen te koop aan bood voor taartdecoratie?! :/

Volgens mij klopt hier iets niet. maar goed, ik ben altijd achterdochtig.... :D dus kan ook aan mij liggen....

19

Marianne schreef:

Oh nee he? Ik dacht ik vraag het hier?? Als iemand het weet zijn het wel mensen van hier. Nou...nu maar hopen dat ik niet opgelicht ben voor bijna €50! :rolleyes:  :s  :s

20

Kan ik mijn geld nog laten blokkeren of terug halen??? Verdorie, dit zal mij toch niet gebeuren he????

21

Party-treats schreef:

Kan ik mijn geld nog laten blokkeren of terug halen??? Verdorie, dit zal mij toch niet gebeuren he????

Geen idee hoor, ik hoop voor je dat het goed gaat, maar persoonlijk zou ik hier niet zo snel iets bestellen.
Laat ff weten hoe het afloopt! Want ik wil The Mat eigenlijk ook wel hebben ;)

22

Party-treats schreef:

Oh nee he? Ik dacht ik vraag het hier?? Als iemand het weet zijn het wel mensen van hier.

Dan zou ik dus niet blind varen op iemand die vandaag is geregistreerd en pas 5 berichten heeft...

Maar wie weet ben ik te achterdochtig en komt het allemaal goed. Ik hoop het iig voor je!

23

Marianne schreef:

Sorry  :nooo maar ik voel mij niet verantwoordelijk voor uw wantrouwen er staat een kvk nr. en een btw nr. op de site die ik heb gecontroleerd ik heb nu al zeer regelmatig besteld en zonder probleemen en ik heb genoeg mensen door gestuurd naar deze site en zijn ook allemaal tevreden dus zo verdiend ieder zijn kans. :Y

24

:) Even checken wat er onder mijn naam staat. Dat betekent dat ik ook wat meer rechten op dit forum heb, en dus ook wat meer informatie kan checken en kan combineren.

Tip: zorg dat er adresgegevens op je websites staan. Die zijn verplicht als je een webshop hebt.

25

Toch blijf ik trouw aan mijn voedselveilige tafelzeiltje van een paar euro de meter!! :+  :+