1

Onderwerp: croissants cupcakemaker

Hoi,

croissiants met een cupcakemaker maken, wie kan me vertellen hoe je dat doet? Ik wil kijken of dat op de één of andere manier ook met de mijne kan.
Ik vermoed dat het in het receptenboekje staat van de cupcakemaker van Bestron. Bij dat apparaat zitten ook uitsteekbakvormen.
Ik heb de rode American originals cupcake maker voor 6 cupcakes van de Blokker, die heeft dat niet.
Ik kan verder niets op internet vinden. Dus graag jullie hulp.

2

Re: croissants cupcakemaker

Hoe heet wordt een cupcakemaker?
Want croissants moet je wel op hoge temperatuur bakken, 220°C.
Ik kan je het receptje geven voor croissants, en ik kan me wel voorstellen dat je die dan gerold in een cupcakemaker zou leggen om te bakken, mits het de juiste temperatuur heeft...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Dank je wel voor je berichtje.

Dit is alles wat ik kan vinden: 220-240V - 50HZ 700W

Ik heb het vermoeden dat men kant en klaar deeg gebruikt, zoals bijvoorbeeld de blikjes van Danerolles.

Ik heb van een klein stukje deeg een klein croissantje gemaakt en in 1 van de holletjes gestopt van de cupcakemaker, maar het ontrolde zichzelf, het werd een rondje. Misschien maakt men meer bolletjes dan croissantjes er mee?  Misschien een rondje uitsteken met een uitsteker?

Ik vond het zo'n goed idee, toen ik het berichtje las van Mirjam5, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=173986.
Ik heb een aantal weken geleden een forummail naar haar gestuurd maar heb tot nu toe nog geen mailtje terug gehad.
Dus vandaar de vraag op dit forum, zij is vast niet de enige van dit forum met een Bestron cupcakemaker toch?

4

Nokkie schreef:

Dank je wel voor je berichtje.

Dit is alles wat ik kan vinden: 220-240V - 50HZ 700W

Ik heb het vermoeden dat men kant en klaar deeg gebruikt, zoals bijvoorbeeld de blikjes van Danerolles.

Ik heb van een klein stukje deeg een klein croissantje gemaakt en in 1 van de holletjes gestopt van de cupcakemaker, maar het ontrolde zichzelf, het werd een rondje. Misschien maakt men meer bolletjes dan croissantjes er mee?  Misschien een rondje uitsteken met een uitsteker?

Ik vond het zo'n goed idee, toen ik het berichtje las van Mirjam5, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=173986. Ik heb een aantal weken geleden een forummail naar haar gestuurd maar heb tot nu toe nog geen mailtje terug gehad.
Dus vandaar de vraag op dit forum, zij is vast niet de enige van dit forum met een Bestron cupcakemaker toch?

Mirjam5  heeft je vraag beantwoord in het bovenstaande topic.

5

Hee, wat jammer dat ik dat helemaal gemist heb. Gelukkig dat jij mij er op wijst. Dank je!!