1

Onderwerp: Luchtige randjes?

Hoi!

Even een advies vraagje.
Ik bak mijn kapsels met de funcake mix biscuit.
Mijn kapsels zijn erg mooi, behalve dat ik elke keer "luchtige randjes" heb aan de bovenkant. Met het afsmeren komen ze regelmatig los.
Dan heb ik weer kruimels in mijn botercreme en moet ik veel moeite doen om ze weer mooi recht te kunnen afsmeren.

Doe ik iets verkeerd? Of kan ik dit op een andere manier voorkomen?

Alvast bedankt voor de tips!

2

Re: Luchtige randjes?

waarmee vet je je bakblikken in? bij mij gebeurde dit als ik met bakspray of invette met bleuband en bloem. Bij roomboter krijg ik echt een mooier korstje. Ook kan je teveel vet gebruiken en dat hoopt zich dan op in de bakrand en dan krijg je ook loslatende randjes....
Beetje proberen misschien?

Ik spray het blik in met de spray van oetker.
Volgende keer eens roombomer gebruiken, dat heb ik toch altijd in huis.

Thnx voor de tip.

4

Met de bakspray hoeft het niet :nooo . Je moet dan wel even zorgen dat er echt maar heel weinig bakspray in de randen zit. Dus even met je vinger erlangs en het overbodige weghalen of gewoon even met een keukenpapiertje er langs.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

roomboter en dan bebloemen he. had het niet helemaal duidelijk geschreven...

Sterretje1987 schreef:

Ik spray het blik in met de spray van oetker.
Volgende keer eens roombomer gebruiken, dat heb ik toch altijd in huis.

Thnx voor de tip.

Ik had die drama ook met dr oetker
Heb nu pancoating even insprayen overtollige eruit met een papiertje en ik heb de mooiste biscuits

7

had ik in 't begin ook.
Toen de tip gekregen om eerst de bakvorm licht in te sprayen, daarna met een kwastje erdoor en als laatste nog even lichtjes met een keukenpapiertje langs de  rand op de bodem.
Als de bakvorm gevuld is duw ik met een spatel alles nog een keer goed in de rand. Daarna het beslag glad strijken en in de oven. Ik heb er nu al een tijdje geen last meer van! Succes!