1

Onderwerp: HELP 5 cm mini taartjes bekleden

Hallo,

Ik heb de bakvorm van Alan Silverwood aangeschaft met 16 mini cake van 5 cm doorsnede. Nu ben ik er al mee bezig geweest alleen was het nog een gedoe om ze af te smeren. Ik gebruik geen cakebeslag maar gewoon biscuitbeslag. (omdat de opdrachtgever dit graag wil) Maar biscuit is te slap om echt goed af te smeren als ze zo klein zijn.
Zou ik ze kunnen vullen met jam en slagroom en daarna in de vriezer doen. Zodra ze hard zijn één voor één eruit halen en afsmeren? En dan direct bekleden met fondant. Of gaat dit smelten. Wie kan me hier mee helpen.

Alvast bedankt!!!!!!!
Tea

2

Re: HELP 5 cm mini taartjes bekleden

Is er echt niemand die me hiermee kan helpen?   :o

3

Ik ben bang, dat het vocht dan niet weg kan en dat de boel dan inderdaad gaat smelten. En het moet bekleed met fondant? Anders is je kapseltjes overgieten met ganache misschien een idee?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

In ieder geval van tevoren bakken en nachtje de vriezer in zodat je kapsels wat steviger zijn. Ontdooien en dan ehh..klooien? ;) :lol:  Ik heb het wel 's met kleine vierkanten gedaan, toen ik nog niet zo lang taartte ook nog..was een hels karwei maar is uiteindelijk best goed gelukt.
Succes in ieder geval!

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

5

Als je even zoekt op Petit fours vertellen een aantal meiden hoe ze het doen. De meeste doen ze eerst in de koeling en daarna een voor een bekleden.

6

Ja sowieso na het afsmeren de koeling in zodat de botercreme hard wordt. Dan met een warm mes glad strijken, eventueel nogmaals de koeling in en dan bekleden.
Maar het ging geloof ik vooral om het afsmeren zelf toch?
Zorgen voor stevige, niet te dikke lagen vulling helpt ook mee.

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

7

je vulling van slagroom werkt niet mee aan je eindresultaat. het beste kun je vullen met een creme, die dus hard wordt in de koelkast en een jam.
daarna invriezen afsmeren, weer invriezen. met een heet mes gladstrijken en bekleden. maar geloof me. 5cm bekleden is een pain in the ass. ik denk ook dat je beter kunt overgieten met fondant of een chocoladespiegel/ganache. je kunt ook witte ganache kleuren eventueel?

8

ik steek in kleine taartjes een satéprikker tijdens het afsmeren, dan heb je iets meer houvast.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Ik ben heel benieuwd hoe me dat afgaat haha... Ik heb dan wel gebakken met cake dus de taartjes zijn al wat harder. Heb er nu 8 in de vriezer liggen en wil het vandaag of morgen eens gaan proberen om ze te bekleden.