1

Onderwerp: Petit fours.. Wat een gedoe zeg!!

Ziet er zo eenvoudig uit. Ben er maar van terug gekomen. O-)

Ben na 7 gebakjes opgehouden , ga van het overige biscuit cakepops maken! :lol:

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/p480x480/166514_231816426921596_490648531_n.jpg

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

2

Re: Petit fours.. Wat een gedoe zeg!!

Ziet er wel heerlijk uit! t lijkt mij ook lastig en een beetje een gedoe, vandaar dat ik me er ook nog niet aan gewaagd heb!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Hoe heb je ze gemaakt dan want zo moeilijk/lastig is het niet.

4

Biscuit doormidden, vullen. Repen snijden. De repen beklede en dan weer snijden.

De volgende keer denk ik maar bevroren afsmeren want het was een wiebelig geheel!

Hoor graag hoe jij het hebt gedaan! :Y

"Esmee 11-12-2007"

5

Je petit fourtjes zien er erg lekker uit!!  :thumb:

6

Ik doe het zo ongeveer net als jij maar ik snij ze bevroren in stukjes en dat gaat heel goed, je krijgt dan mooie rechte stukjes en dan leg ik er de decoratie op en dat plakt zo goed door het vocht wat er dan op komt, dan doe laat ik ze in in een doos verder ontdooien.

Maar het gaat om de smaak en ze zien er wel lekker uit!

7

@ Karla.. maar dan heb je de zijnkantjes niet bekleed of wel?

"Esmee 11-12-2007"

8

Ik maak een lange reep van ongeveer 4 cm. breed en die bekleed ik dan aan 3 kanten en daar snij ik dan stukjes af van 4 cm, of als ik grotere wil doe ik 5 cm breed en dan snij ik stukjes van 5 cm, en die vul ik dan met 3 laagjes zodat ze ook iets hoger zijn.

Dan zijn er dus 3 kanten bekleed, alleen de snijkant niet.

Heb er laatst 150 gemaakt vond het ook een gedoe:s
Heb alleen de bovenkant bekleed maar bij het in stukjes snijden ging het niet helemaal goed:s
Had wel een blaadje met de afmetingen maar het was niet allemaal even groot en het biscuit kruimelde echt veel ook al kwam het net uit de vriezer:s

Op het moment zelf dacht ik echt waar ben ik aan begonnen:s

10

Misschien met een elektrisch mes?
Laatst bij een taart gebruikt en dat werkte ideaal dus wie weet ook voor dit.

It's just a piece of cake

11

:P  ziet er lekker uit (heb nog niks bij de koffie...)
Ik heb nog een biscuit liggen die op moet (rand niet mooi gebakken en was voor opdracht). Ik wil hier ook petit fours van maken maar dacht zelf aan.....eerst biscuit vullen, dan invriezen of een nacht in koeling, dan in vierkantjes snijden en rondom bekleden waar je dan dus bovenop zo'n samengevouwen geheel krijgt. Ik weet alleen niet of het goed gaat met de marsepein wanneer ik de petit fours bevroren/koud bekleed ivm smelten. Denk zelf van niet. We gaan erachter komen.....

Maar vullen jullie dan ook met jam oid? Lijkt mij nl dat de jam eruit vloeit. Zie op de foto wel iets van jam, lijkt mij, maar weet niet zeker of dat ook zo is..

12

Ziet er wel leuk uit en lekker. Esther jij wilt ze dus meer bekleden zoals een kasteeltje, die zijn ook mmmmmmmm :9

13

Esther.. Ik ga de volgende keer ook eerst bakken, vullen & dan  in de vriezer. In repen snijden, afsmeren. Blokjes snijden en dan bekleden.

Zal wel goed gaan met smelten * hoop ik  :lol: *

Vulling is chocofudge met citroencrème  ;)

"Esmee 11-12-2007"

14

Jam, dun laagje moet ook wel lukken denk ik!

"Esmee 11-12-2007"