Onderwerp: Puzzelplaatje.... Hoe??
Hoi hoi,
Ik moet binnenkort een Bumba-taart maken,
kan iemand me uitleggen hoe je een puzzelplaatje maakt?
Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan.
Wie.. o.. wie... kan me helpen?
Alvast hartstikke bedankt.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Puzzelplaatje.... Hoe??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi,
Ik moet binnenkort een Bumba-taart maken,
kan iemand me uitleggen hoe je een puzzelplaatje maakt?
Dat heb ik namelijk nog nooit gedaan.
Wie.. o.. wie... kan me helpen?
Alvast hartstikke bedankt.
zelf heb ik een simpele kleurplaat geprint (2x) 1 als voorbeeld gehouden en de andere netjes uitgeknipt en toen alle uitgeknipte delen op de verschillende kleuren marsepein/fondant gelegd en uitgesneden. Daarna alles op de taart in elkaar gepuzzeld en eventueel een lijntje eromheen met je sugergun als je die hebt....
Maar misschien zijn er nog andere manieren of tips!
Succes.
Hoi Patty,
Ja de sugargun heb ik.
Ik ga van het weekend maar alvast oefenen
In ieder geval bedankt.
Ik smeer de uitgeknipte onderdeeltjes altijd wel even in met crisco (of ander plantaardig vet) zodat het papier niet aan mijn marsepein of fondant blijft plakken.
Om het jezelf nog makkelijker te maken kan je de (hele) kleurplaat ook in een doorzichtig hoesje doen (A4 voor in multomap).
Je puzzelt dan de marsepein in elkaar op het hoesje, daarna leg je het 10 minuten in de vriezer.
Vervolgens is het heel makkelijk eraf te halen en leg je het op de taart!
persoonlijk vind ik het makkerlijker werken om eerst het gehele figuurtje rond om rond uit te snijden in fondant (bv. zwart of wit en heel dun uitgerold).
Daarna alle stukjes in verschillende kleuren uitsnijden en bovenop de basis van fondant leggen (vastplakken met wat water of eetbare lijm). Zo blijven alle stukjes bij elkaar want anders kan het met het op de taart leggen wel eens wat krom trekken (of mss ben ik niet zo handig ) maar dit werkt goed.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Puzzelplaatje.... Hoe??