1

Onderwerp: ruzie met de cake pop maker

Grr wat een baaldag ik dacht even tussendoor wat cakepops te maken maar ik heb 3 pogingen moeten doen en ik snap er niets van 1x heb ik mix van homemade gebruikt (blondina geloof ik) en dat werd een grote zooi alles bleef plakken en liep uit, 2e poging de chocoladecake van homemade en dit was iets minder de balletjes bleven plakken en bij het openen waren ze doormidden, 3e poging een mix van honig gebruikt en dit ging wel   :rolleyes: Ik heb het apparaat wel ingevet en normaal heb ik hier nog nooit last van gehad iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Je kunt me ook vinden op Facebook http://www.facebook.com/BakkerAn
En als je het leuk vind klik dan op >> Vind ik Leuk

2

Re: ruzie met de cake pop maker

ik heb er zelf geen 1 maar weet dat de winkelier waar ik altijd mijn spulletjes haal de Cupcakemix van funcakes gebruikt. Die zweert erbij.

Wat grappig deze topic, ik had laatst hetzelfde!

Ik gebruik het recept van rudolph zijn cupcakes altijd en het gaat altijd supergoed! Maar laatst had ik ook dat ze ineens bleven plakken als een gek terwijl ik niets anders deed..
Apparaat uit, schoonmaken, in olien.. apparaat aan, lampje uit, mix er in 3 minuten wachten.. 4 mintuten wachten, prikkertje erin ... en eruit wippen... er uit wippen.... grrrr ER UIT!... en in 2en... heb een hele portie gebakken en hield 20 goede balletjes over. Vreselijk frustrerend! (niet voor de kinderen overigens... die mochten alle mislukte balletjes opeten, en leuk dat ze het vonden als er weer balletjes mislukte!)

Ik blijf deze topic even volgen, hopelijk heeft iemand een oplossing of verklaring voor dit mysterie! hahaha..

Life is uncertain......eat dessert first!

4

even inspuiten met bakspray en het gaat als een trein!

heb er vandaag weer 100 gemaakt en niet 1 is blijven plakken
ik gebruik cakepopmix van babycakes! ( = biscuitmix) en daarna spuit ik ze in met creme

ik vond ze te zwaar en te droog met cake mix

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

stomme vraag misschien... maar ik ben juist heel voorzichtig met invetten dat het alleen in de 'kommetjes' gevet wordt en niet de rest omdat ik niet wil dat het hele apparaat zwart wordt... heb je daar met bakspray geen last van dan?

6

ik niet
waarom zou het zwart worden?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

je spuit er maar een dun laagje overheen .
en dan maak ik 2 porties achter elkaar en dan spuit ik weer een dun laagje
gaat perfect zo

8

spidygirl schreef:

je spuit er maar een dun laagje overheen .
en dan maak ik 2 porties achter elkaar en dan spuit ik weer een dun laagje
gaat perfect zo

ja zo doe ik het ook. En ik gebruik allerlei verschillende cakerecepten. Moet wel zeggen dat ik na 3 minuten de balletjes omdraai omdat de ene kant anders zo licht blijft en cake duurt wat langer voor het gaar is.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

9

Bij mij blijven ze nooit plakken, gebruik altijd cc mix en dat gaat geweldig (vet ook nooit in).
Ik heb wel nog een ander probleempje, hebben jullie het ook dat als je de balletjes bakt, dat er zo ontzettend veel vet uit het apparaat loopt? Echt niet normaal, zet er tegenwoordig maar een krant onder, anders is mijn hele aanrecht spekvet.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

nikki69 schreef:

Bij mij blijven ze nooit plakken, gebruik altijd cc mix en dat gaat geweldig (vet ook nooit in).
Ik heb wel nog een ander probleempje, hebben jullie het ook dat als je de balletjes bakt, dat er zo ontzettend veel vet uit het apparaat loopt? Echt niet normaal, zet er tegenwoordig maar een krant onder, anders is mijn hele aanrecht spekvet.

haha nee dat probleem heb ik helemaal niet, maar zonder in te vetten loopt er wel vet uit je machine? Maak je dan hele vette cakemix?

11

Ik gebruik gewoon cakemix van de appie. Ik spuit ze eerst in met vet en ga dan met keukenrol even alle gaatjes langs zodat alles gelijkmatig verdeeld is. Dan spuit ik met een spuitzak de mix erin tot ongeveer 3/4 (iets meer) en dan laat ik hem gewoon dicht en kan ik ze na een paar minuten uit prikken!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

12

nikki69 schreef:

dan ben ik wel benieuwd welk recept je gebruikt, want dit heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Inderdaad even inspuiten en dan 2 rondes bakken en dan weer inspuiten.

13 Laatst bewerkt door pupil (01-06-2012 11:39)

Mijn cakepopmaker heeft dus nu wel bruine vlekken in de gaatjes. Heb het ook ingevet maar volgens mij een keer heel even aan laten staan zonder deeg erin en toen was het bruin. Hmz....mag toch ook niet he?
Weet iemand hoe je dat nu achteraf nog schoon krijgt? Ik krijg met geen mogelijkheid de bruine vlekker eruit.
Kan dit kwaad als je hierin blijft bakken qua gezondheid?
Zou niet willen dat iemand anders ziek ervan werd haha.

14

Biggeltaart schreef:
nikki69 schreef:

dan ben ik wel benieuwd welk recept je gebruikt, want dit heb ik ook nog nooit meegemaakt.

Ik gebruik de funcakes mix voor Cupcakes. Maar het rare is dat de cakeballetjes helemaal niet vet zijn.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

15

nikki69 schreef:
Biggeltaart schreef:
nikki69 schreef:

Ik gebruik de funcakes mix voor Cupcakes. Maar het rare is dat de cakeballetjes helemaal niet vet zijn.

ik heb dit ook inderdaad, heb het apparaat pas een hele tijd op zijn zij laten staan.. toen was het weer redelijk weg.
maar het is wel erg smerig!! de cakeballen zijn idd niet vet.. gewoon met cupcakemix van Funcakes..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

16

Dat vet heb ik nog niet gehad maar ik krijg het apparaat dus ook niet meer 100% schoon op sommige plekjes heb ik ook zwarte restjes die ik niet echt weg krijg.
Ik zal eens bakspray kopen en kijken wat dat doet de volgende keer, misschien is donderdag geen cakepop dag voor mij  :D

Je kunt me ook vinden op Facebook http://www.facebook.com/BakkerAn
En als je het leuk vind klik dan op >> Vind ik Leuk