1

Onderwerp: Het was een drama!

bij het bekleden van deze taart had ik alleen maar scheuren in mijn marsepein  :s ! ik ben nog niet zo lang bezig met taarten maken, dus ik vraag me af of het aan mij lag, aan de marsepein, aan de warmte van het weekend of omdat hij te hoog was. maar bij mijn vorige taart had ik ook al veel scheuren.
ik heb een heel pakje marsepein weg moeten gooien voor deze taart. iemand enig idee hoe je botercreme van marsepein afkrijgt? ik had het geprobeerd met een doekje en keukenpapier, maar het werd zo'n kliederboel dat ik het wel weg moest gooien. zonde!
toen opnieuw bekleed en weer scheuren, die ik toen gelukkig wel op kon lossen door er wat op te plakken. gelukkig viel het in het eindresultaat niet op.
hij was trouwens 15 cm en gevuld met twee lagen zwitserse room en één laag bosvruchtenjam en smaakte ondanks alle stress heerlijk!

http://4.bp.blogspot.com/-UJwFvvIAXNM/T8dkB3evhWI/AAAAAAAABcs/PbkYjw3CWwE/s1600/DSCN0426%5B1%5D
http://3.bp.blogspot.com/-5xft_DheLyc/T8dkI1RGhlI/AAAAAAAABc0/uLb1CTJso9Q/s1600/DSCN0428%5B1%5D

2

Re: Het was een drama!

Ik zie er niks van dat het voor jou een drama was  :) 
Neem aan dat je voorgekleurde marsepein hebt gebruikt? Zwart is niet de makkelijkste kleur :nooo  , zeker niet met dit warme/vochtige weer. Ik probeer meestal met een scherp paletmesje de bc van de lap af te krijgen, maar helemaal weg krijg je het toch nooit

3

Ik zag pas in een youtube filmpje dat je de botercremerestjes, zolang er geen kruimels doorheen zitten, gewoon door de marsepein kunt kneden.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Je kunt de marsepien ondanks de botercreme gewoon nog een keer gebruiken om de taart voor de 2e keer te bekleden zolang er maar niet of niet teveel kruimels in zitten. Marsepein is houdbaar tot de data die op de verpakking staat alleen als er botercreme door zit of kruimels nog maar een week is mij verteld op workshop vandaar. Dus niet meteen weggooien maar gewoon nog een keer proberen.

Groetjes Marjon

5

Esther68 schreef:

Ik zie er niks van dat het voor jou een drama was  :) 
Neem aan dat je voorgekleurde marsepein hebt gebruikt? Zwart is niet de makkelijkste kleur :nooo  , zeker niet met dit warme/vochtige weer. Ik probeer meestal met een scherp paletmesje de bc van de lap af te krijgen, maar helemaal weg krijg je het toch nooit

thanks! het was inderdaad voorgekleurde marsepein. hopelijk lag het dan aan de kleur  ;) . bedankt voor de tip, aan een mesje had ik nog niet gedacht. stom he.

6

Marjonz schreef:

Je kunt de marsepien ondanks de botercreme gewoon nog een keer gebruiken om de taart voor de 2e keer te bekleden zolang er maar niet of niet teveel kruimels in zitten. Marsepein is houdbaar tot de data die op de verpakking staat alleen als er botercreme door zit of kruimels nog maar een week is mij verteld op workshop vandaar. Dus niet meteen weggooien maar gewoon nog een keer proberen.

bedankt voor je reactie. maar er zat zoveel botercreme aan dat de marsepein bij het doorkneden helemaal nat werd en dus wit van de boter. en als je het meeste eraf haalt met een mesje, hou je dat volgens mijn nog... maar ik ga de volgende keer het proberen, hopelijk is het alleen niet meer nodig...

Niets van het drama te zien hoor, ziet er netjes uit :Y