1

Onderwerp: bovenkant van cupcake's afwerken

ben al een tijdje aan het rondkijken op het forum..maar kan mn vraag niet zo snel vinden.
wie kan me helpen....ik ga 80 cupcake's maken voor een vriendin van mij.nu zie ik overal op internet van die prachtige cupcake;;=s met een superstrakke bovenkant.(een perfect strak rondje) die je daarna nog kan versieren met marsepein of wat anders.ik wil dat ook graag,..maar weet niet waarmee
waar maken jullie de bovenlaag van?is dat icing??of wat anders?

Re: bovenkant van cupcake's afwerken

Van marsepein of fondant! :9

3

ok, en dat steek je dan uit met een rondje.klinkt makkelijk maar het ziet er altijd erg super strak en glad uit.

Dat komt ook omdat de cupcakes zijn plat gemaakt aan de bovenkant.
Dat doe je zo;
Cupcakes bakken (in een cupcakebakblik), als ze gaar zijn uit de oven en gelijk een snijplank erop (ja, op de bovenkant van de cupcakes).
Cupcakes, bakblik en snijplank tegelijkertijd omdraaien, bakblik eraf halen en zo laten afkoelen. (dus cupcake ondersteboven)

Dan heb je een cupcake met platte bovenkant. De rondjes kun je uitsteken met een uitstekertje, maar als je net begint (en dus niet alles in huis hebt) kun je ook bv een glas gebruiken...
succes!

5

ok,super bedankt!!ga het morgen gelijk uitproberen!

6

Ik doe een stuk bakpapier tussen snijplank en cupcakes zodat ze niet aan de snijplank blijven plakken.  :)

'Pink isn't just a colour, it's an attitude'

7

En als je de uitgestoken fondant rondjes iets laat drogen,dan lubberen ze ook niet uit als je ze op pakt om op de cc's te doen. ;)
Zo behouden ze hun mooie ronde vorm. :Y

groetjes yvon