1

Onderwerp: wat is mousseline?

ik mag de bruidstaart voor mijn vriendin maken in augustus!
en nu heeft ze op een trouwbeurs een proeverij gewonnen en is daar dus geweest en dat was gevuld met mousseline.

dat vond ze dus erg lekker
en dat mag ik nu dus maken of iets wat er op lijkt

weet iemand wat dit is ?  creme of room? of iets heel anders?

heeft iemand dit ooit gemaakt en wil je dan misschien je recept met me delen ?

alvast bedankt

gr.claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

2

Re: wat is mousseline?

Even googlen op creme mousseline, dan vind je diverse recepten. Het is wel een beetje een verzamelbegrip, dus het lijkt mij het handigste om na te gaan bij degene die de proeverij gemaakt had hoe deze mousseline gemaakt is.

Het is inderdaad een verzamelbegrip van een creme gebaseerd op eierdooier. Meestal banketbakkersroom met boter of juist met slagroom. Aangevuld met een beetje likeur.
Hartstikke lekker inderdaad!

Als ze het hebben gehad van een banketbakker die met verse producten werkt en echte vanille en een goede likeur zonder chemische smaakstoffen, proef je wel het verschil dan wanneer je een pakje Dr Oetker open maakt, hoor. Maar het is niet heel moeilijk om te maken.

4

bedankt voor jullie antwoorden.

vroeger ben ik banketbakker geweest , maar ik had hier echt nog nooit van gehoord , maar als ik jullie nu lees is het gewoon een sjieke naam voor de creme die ik vroeger altijd maakte.

nou dan kan ik mijn vriendin helemaal blij maken !
bedankt

groetjes claudia

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

Gaat dat helemaal goed komen!

6 Laatst bewerkt door ireen123 (30-05-2012 08:30)

Tot nu toe was mousseline een delicate stof, voor mij,  vanaf nu dus meer betekenissen voor mousseline

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij