1

Onderwerp: Cake bakken in kom kennie

Hallo,

Volgende maand wordt mijn schoonzusje 50. Ik wil voor haar een 3d Sara maken. In plaats van biscuit wil ik graag gewoon cake bakken, deze niet vullen, maar decoreren met fondant. De Sara wil ik maken naar voorbeeld van de kerstvrouw uit het boek van Wendy. Ik wil de cake bakken in de kom van mijn Kenwood. Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan? en kan iemand mij bij benadering zeggen hoelang deze cake ongeveer in de oven moet.?
Ik weet dat er wel eens biscuit gebakken wordt in deze vorm, maar weet niet of iemand dit al eens heeft geprobeerd met cake. Ik ga het voor de tijd nog wel uitproberen, maar het zou fijn zijn als iemand al wat tips voor mij zou hebben.

Gr. Anja

2

Re: Cake bakken in kom kennie

Ik heb nog nooit cakebeslag in mijn Kenwood-kom gebakken maar denk dat deze er toch wel 1,5 uur in moet, gok ik zo...

3

Esther68 schreef:

Ik heb nog nooit cakebeslag in mijn Kenwood-kom gebakken maar denk dat deze er toch wel 1,5 uur in moet, gok ik zo...

Ja dat denk ik ook wel.Waar ik bang voor ben, is dat de cake dan aan de buitenkant behoorlijk droog wordt, omdat hij zolang gebakken moet worden. Zal een heating core, of bloemennagel moeten gebruiken, denk ik. Ga het binnenkort proberen, maar zou handig zijn als iemand het al geprobeerd heeft.

4

Heeft niemand dit nog geprobeerd?

5

Cake heb ik nog niet gebakken in de mengkom, maar biscuit wel.

Om te voorkomen dat de bovenkant té hard wordt, kan je er na bepaalde tijd een bakpapiertje bovenop leggen.
En de temperatuur ook niet te hoog zetten, best oplopend bakken.

Een tipje, best bakspray gebruiken om in te vetten want vermits het geen echte bakvorm is, gaat de cake er heel moeilijk uitkomen.
En misschien nog een reep bakpapier van de ene naar de ander kant die erbovenuit steekt zodat je hieraan kan trekken, moest het toch wat blijven plakken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75230

Volg je hart...want dat klopt!

7

Beankt allemaal voor de adviezen, in het bovenstaande topic gaat het over biscuit, en ik wil eigenlijk cake bakken, dus denk dat ik het maar gewoon maar ga proberen. En anders toch maar biscuit.

8

Je kan misschien het recept proberen van mamakaat:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881

Dat is tussen cake en biscuit in.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com