1

Onderwerp: 27/5 Gesmolten candy melts

Hallo

Ik heb deze week mijn eerste pop cakes gemaakt en heb nu nog cacao candy melts over die in de pot gesmolten geweest zijn. Kan ik deze nog hergebruiken en hoe kan ik die dan best bewaren nu ze in de pot hard zijn of mag ik die nu weggooien? Ik heb er totaal geen ervaring in vandaar deze vraag.

Fanny

2 Laatst bewerkt door hilda55 (27-05-2012 19:12)

Re: 27/5 Gesmolten candy melts

Ik doe gesmolten chocolade of candymelts die over zijn eerst uitleggen op keukenpapier. Als ze gedroogd zijn kun je het zo van het papier afbreken en de volgende keer weer gebruiken.
Nu moet je het eerst weer een beetje verwarmen voordat je het uit het potje krijgt, maar het werkt ook. Volgende keer gewoon even aan denken :)

3

hilda55 schreef:

Ik doe gesmolten chocolade of candymelts die over zijn eerst uitleggen op keukenpapier. Als ze gedroogd zijn kun je het zo van het papier afbreken en de volgende keer weer gebruiken.
Nu moet je het eerst weer een beetje verwarmen voordat je het uit het potje krijgt, maar het werkt ook. Volgende keer gewoon even aan denken :)

Heel erg bedankt, ik dacht dat het niet meer kon gebruikt worden vandaar dat ik het toch even vraag)))))
Fanny

4

Neem aan bakpapier en geen keukenpapier... ;)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

anouckjewel schreef:

Neem aan bakpapier en geen keukenpapier... ;)

Ja, sorry. Natuurlijk geen keukenpapier, dat neemt op en laat de chocolade nooit meer los.
Dankjewel voor de reactie  :rolleyes:

6

Bij niet al te grote hoeveelheden overgebleven chocolade smeer ik deze zo dun mogelijk uit op een stuk aluminium folie. Deze leg ik dan (op een broodplank of zo ) in de koelkast. Wanneer de chocolade weer iets is opgesteven kun je er dan met een scherpe uitsteker leuke figuurtjes uitsteken (gaat ook wel vaak mis, omdat het chocolade erg  breekbaar is), of gewoon met een met in stukjes snijden. Deze moet je wel in de koelkast bewaren, maar het is wel heel leuk te gebruiken als decoratie op je taart. De alu folie kun je er makkelijk onderweg halen.

7

amaj, allemaal bedankt hoor)))))
Ga ik zeker ook eens proberen dat laatste

Fanny