Als je losse taarten wilt maken, kun je 2 taarten van 25cm doorsnede maken; dat is 2 x 17 personen, dus genoeg.
Als je een stapel wilt maken, kun je stapelen: 25 cm - 20 cm - 15 cm : dat is 17 personen - 11 personen - 6 personen: samen 34 personen, dus ook genoeg.
Andere tips; gebruik een cakeboard van ca. 13mm hoogte, werk dat af met een lint, en bekleedt het met marsepein of fondant, dat maakt de bruidstaart helemaal af.
Ik gebruik het liefst vullingen die niet in de koelkast hoeven, zoals vanillecreme (botercreme-mix), want een bruidstaart staat soms lang buiten de koeling.
Vraag of de locatie geen bezwaar heeft tegen een bruidstaart die het bruidspaar "zelf" aanlevert; sommige locaties hebben afspraken met een vaste banketbakker en zijn daar niet gemakkelijk in. Informeer ook tijdig bij de locatie of je je taart daar in de koeling kunt plaatsen als je hem eerder aflevert. En of zij hem dan uitserveren. Het kan zijn dat de locatie daar geld voor rekent, voor het bruidspaar ook prettig om te weten vooraf.
Een pearlspray geeft een subtiele glans aan de hele taart, ik persoonlijk vind dat een mooie afwerking.
Spreek verder een proeverij af met je vriendin, waarbij je wat kleine voorbeeldtaartjes maakt, met voorbeeld-vullingen. Dan kunnen zij en haar aanstaande een beetje zien hoe de uiteindelijke taart straks wordt en jij hebt wat bevestiging dat wat je gaat maken, hun smaak is.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en ik ben benieuwd naar het eindresultaat later !
Groetjes, Conny