1

Onderwerp: Nieuwe taartenbakster

Ik heb vandaag mijn derde bestelling geplaatst en vond het nu wel tijd worden om me te registreren. Vorige week (ja, met die hittegolf!) mijn tweede marsepeintaart gemaakt, voor Stef, die helemaal into Peter Pan is, dus dat moest het worden. Volgens jullie puzzelmethode, maar hoe krijg je dat plaatje van het mapje op de taart?!? Ik heb er uiteindelijk nog een siliconenvel er opgelegd, de hele boel omgedraaid, nat gemaakt, en toen in wilde wanhoop de taart er omgekeerd bovenop gelegd, en weer terug. Het lukte wel, maar is dat de methode? Alles bij elkaar toch wel een hele dag werk, maar leuk om te doen. Jullie snappen wel dat ik nu het snijwieltje heb besteld...

Nu eens kijken of ik de foto er bij krijg.
[http://www.mijnalbum.nl/Foto=466XC8GV]
Ik ben benieuwd!

2 Laatst bewerkt door wietske (27-07-2006 14:52)

Re: Nieuwe taartenbakster

Hoi Carly,

Ik ben zo vrij geweest om je berichtje te verplaatsen.

Ik heb je berichtje even bij de show-off geplaatst, want daar horen alle foto's thuis. En het is zo jammer als niemand je taart kan bewonderen en hem alleen toevallig hier tegenkomt.

Om je foto zichtbaar te maken, kan je het beste eerst [img]voor http:// etc.. en gelijk er achter[/img]  Dan wordt je foto zichtbaar. Probeer het even op de show-off pagina bij je berichtje ;)

Ennuh welkom hier bij ons als verslaafde taartenbaksters !!! :D :D :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: Nieuwe taartenbakster

Welkom hier.

Hier nog een beginnende de taartbakster, ik doe het met plaatjes geloof ik wat anders dan de anderen hier.. Ik knip het plaatje wat ik wil maken in stukjes (per kleur zeg maar) en leg het dan boven op het uitgerolde fondant (op een flink bepoedert werkvlak) dan snijd ik het via het fondant weer uit, op de taart puzzel ik het dan weer in elkaar.. maar ja misschien is dat andere wel veel handiger hoor ;)

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

4 Laatst bewerkt door nnicole1234 (27-07-2006 16:27)

Re: Nieuwe taartenbakster

Oei hij is leuk geworden hoor !
Mooi met die sterren langs de rand en het knipplaatje is ook mooi gelukt.

Groetjes NIcole

5

Re: Nieuwe taartenbakster

Hoi dames!

Heb je taart nog niet bekeken, doe ik straks! Ik leg mijn "puzzels" ook in elkaar op een mapje. Als ik het op de taart leg, dan haal ik eerst een hoekje los, leg dit op de taart, terwijl het mapje dan naar beneden (richting taart dus eigenlijk) gevouwen zit. Dan trek ik het mapje er voorzichtig tussenuit. Het werkt dus bijna als een grote sticker.

Groetjes Evelien

6

Re: Nieuwe taartenbakster

Haha!! Ik zie die hele taart al op zijn kop boven op het plaatje! :D Nou ja, als het maar gelukt is. Ik doe het eigenlijk ook zoals Miriam zegt. Uitsnijden en op de taart in elkaar puzelen. Maar dat kost me steeds zoveel tijd dat ik het de volgende keer toch van tevoren op een mapje wil gaan maken.
Evelien, moet je dan niet heel erg uitkijken met de rand van het mapje dat je geen randen/deukjes in je fondant (waar de taart mee bekleed is dus) krijgt? Of moet je 'm eerst heel goed laten drogen? (Want daar heb ik dan net weer geen tijd/geduld voor natuurlijk ;) )

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.