1

Onderwerp: Chocoladevulling invriezen

Ik heb het verzoek gekregen om een chocoladebiscuit met chocoladevulling te maken voor iemand. De taart moet alleen wel ingevroren worden voor een later moment. Ik denk aan een laagje ganache met daarop choc mousse (kant en klaar van Mona).

Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met het invriezen van de chocolademousse van Mona?

Ik heb de lijst met in te vriezen vullingen bekeken, maar wordt aan het twijfelen gebracht doordat er ook veel forummers terughoudend zijn met het invriezen van slagroomvullingen zoals choc mousse.

Wie zet me op het juiste been? Of weet iemand anders wat de beste  stevige choc vulling die zeker goed blijft na het ontdooien? Wordt nl. ook een stapeltaart.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Marieke

2

Re: Chocoladevulling invriezen

Het kan zijn dat de choc.mousse erg vochtig wordt als je hem gaat ontdooien, met als mogelijk gevolg dat je marsepein of fondant gaat smelten.
Ik denk dat ik zelf voor chocolade (m)bc zou kiezen i.p.v. mousse. Die kun je ook heel luchtig opkloppen en geen problemen met invriezen/ontdooien.
Succes!

Dat is toch een TAART waard!

3

Re: Chocoladevulling invriezen

Bedankt @ppeltje. Ga ik doen.

Heb nooit botercreme als vulling gebruikt, altijd alleen om af te smeren en dijkjes te maken, om alles te isoleren.

Maar las net ook dat je boter kunt mixen met ganache. En dat is natuurlijk heel goed in te vriezen.

Nieuw experiment!