1

Onderwerp: Melts van bouwhuis ervaringen

Hey dames,

Ik vraag me af of er iemand ervaringen heeft met de melts van bouwhuis.

Heb zeer slechte ervaringen met wilton candy melts. Bleven echt te dik. Heb de babycakes melts net besteld omdat ik hoor dat die heerlijk dun worden, maar heb nog 2 zakken van bouwhuis in huis (kunnen nog terug) Heb ze gekocht maar ben toch gaan twijfelen.

Mijn eerste ervaring met de cakepops is door de melts van wilton dusdanig verpest dat ik dat echt niet nog eens wil. Heb 6 mnd geen cakepop meer willen maken en morgen komt mijn cakepopmaker binnen. Wil niet weer gefrusteerd raken door de melts....
Dus dames, worden deze melts wel lekker dun??? en makkelijk de dippen en uitdruipen.

Ik hoor het heel graag!

2

Re: Melts van bouwhuis ervaringen

Ik vind die van de bouwhuis prima werken. Wel doe ik er wat crisco doorheen. Laag vermogen smelten iedere 30 sec roeren.

Deze heb ik bijvoorbeeld met die van het bouwhuis gemaakt

https://p.twimg.com/AsMTbhvCEAAT5eo.jpg:large

succes!

3

wauw malou die zien er super uit! waar vind ik hoe je cakepops maakt? ik bedoel dan recept ect ?

4

die zien er erg goed uit! het wordt bij jou dus beter dan de wilton? of heb je die niet eerder gebruikt?

Ik wil nl echt dat ze dun zijn, er zijn ook mensen die met de candymelts prima om kunnen gaan maar daar hoor ik niet bij  :s  ;)

5

ik gebruik die van baby cakes
die zijn al mooi dun zodat je er niets aan hoeft te doen.

ik zelf vind niet alle smaken van babycakes  lekker en doe nu de helft babycakes en de helft callebaut chocolade
dan is het nog steeds mooi dun en lekkerder van smaak

de gekleurde melts vind ik niet lekker de melk iets beter en de pure vind ik wel lekker
maar smaken verschillen !  mijn kids vinden alles lekker!

succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Van wilton vind ik ook wel fijn maar die van bouwhuis bevallen prima. Worden met wat crisco wel dun, maar weet niet hoe dun jij wilt. Ik vind te weer niet fijn werken... haha    Ik zou gewoon even proberen.

7

creabea schreef:

wauw malou die zien er super uit! waar vind ik hoe je cakepops maakt? ik bedoel dan recept ect ?

Ik heb op fb een kleine howto staan

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=3

Misschien heb je er iets aan  :)

8

Die van Wilton zijn alleen te doen als je er flink wat crisco doorheen doet.
Ik koop de melts tegenwoordig bij Bakfeest in Elst, die worden heerlijk dun, zijn mooie kleuren en smaken ook lekker. Maar ik weet niet welke fabrikant dat is, ze verkopen het als eigen merk.

Wat ik wel jammer vind is dat lichte kleuren niet zo mooi zijn als ze om je cakepop heen zitten. Geel bijvoorbeeld is in de verpakking en ook als het gesmolten is heel mooi, maar op de cakepop zie je de cake er doorheen.

Groetjes, Monica

9

Dan zou ik eerst een dun laagje wit als basis erop doen en dán je geel. Zie je je cake er niet meer doorheen.... ;)

10

Strak plan, bedankt!

Groetjes, Monica

11

Daarom zijn die van Wilton ook dikker, krijg je er in een keer een mooi laagje om.
Ik maak de melts het liefste dunner met wat cacaoboterdrops. Die smelten mooi uit en stollen ook weer. Vind het met crisco niet meer mooi uitharden.

Maar helemaal gelijk, smaken verschillen  :Y

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl