1

Onderwerp: Fruitige vulling

Nog een lekkere vulling die ik onlangs gemaakt heb.
Een banketbakkersroom met gemixte aardbeien ipv melk en als deze afgekoeld is er nog boter onder kloppen, echt heerlijk.

2

Re: Fruitige vulling

Hoi,

Dit klinkt meer als een recept! Ik heb je daarom even gemeld.

Liefs, Zanoni

3

lijkt me lekker, ben wel geïnteresseerd in hoeveeldheden...

4

Voordat ik deze naar ingezonden recepten verplaats, is het misschien wel handig als er duidelijke hoeveelheden/verhoudingen komen?

5

Sorry dames dat ik het niet zelf bij recepten geplaatst heb, ik ben nog niet zo lang bezig hier op de site.

Benodigdheden:
500 gr vruchtenpuree of vruchtensap
3 eidooiers
1 volledig ei
120 gr suiker
5 el maizena
240 gr boter in blokjes

Vruchtenpuree of sap zachtjes aan de kook brengen.
Eidooiers, ei, maizena en suiker glad kloppen, dan de warme vruchtenpuree voor de helft toevoegen en goed roeren. Daarna dit mengsel in de kookpot met de andere helft vruchtenpuree al roerend aan de kook brengen tot het ingedikt is.  Laat dit goed afgedekt afkoelen.
Na afkoelen telkens 1/3de van de boter erdoor kloppen. Ga door met kloppen tot je mengsel romig en licht is.

Nog veel bakplezier  ;)

6

Klinkt goed deze fruitige vulling! Welk soort fruit kan je nog meer gebruiken behalve aardbeien?

7

Hey Sofia,

Je kan deze vulling ook nog maken met frambozen, bosvruchten, mango, passievruchten en perziken dat ik weet. Volgens mij zijn er nog fruitsoorten die je ervoor kan gebruiken, maar deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Groetjes  ;)

8

Even een vraagje.
Is de boter echt nodig voor de stevigheid?
Of heb je al een dikke pudding voordat je de boter erbij doet?
Met de boter lijkt het me nl. erg machtig, maar een fruitpudding lijkt me wel lekker.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

CindyVDR schreef:

Hey Sofia,

Je kan deze vulling ook nog maken met frambozen, bosvruchten, mango, passievruchten en perziken dat ik weet. Volgens mij zijn er nog fruitsoorten die je ervoor kan gebruiken, maar deze heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Groetjes  ;)

Okee, dank je wel. Dat wordt lekker veel uitproberen.  ;)

10

Hallo Marie-Popo

Ik was dus eerst begonnen met de vruchtenpudding (al redelijk dik) zal ik maar zeggen, maar die smaak vond ik eigenlijk niet zo lekker. Maar na toevoeging van de boter was het echt heel lekker en zeker niet zwaar zoals ik zelf ook gedacht had. Je zal het echt eens moeten proberen want uiteindelijk is het niet zo veel werk en superlekker. Zelf heb ik er al heel goede reacties op gehad. Ik heb er zelfs mijn taart mee afgesmeerd. :Y

Nog even een tip, als je vruchtenpudding is afgekoeld (best in de koelkast) kan je die best eerst glad kloppen met de mixer voor je de boter toevoegt.

11

Sofia geef maar eens een seintje als je het geprobeerd hebt, ik ben benieuwd of je het ook zo lekker gaat vinden.  :)

12

ga ik zéker ook eens proberen, lijkt me superlekker!!
Een leuke combo!