1 Laatst bewerkt door MissFluffy (23-05-2012 14:15)

Onderwerp: Mijn tweede taart.

zoals de titel al zegt, dit is de tweede taart die ik gemaakt heb.
de eerste staat hier ook ergens op het forum. het is voor een babyshower waar mijn moeder naar toe gaat. ze heeft me gevraagd om een taart te maken

helaas is deze niet zo goed gelukt als de eerste :/ ik dacht even te veel van mijn eigen kunnen.

op sommige plekken zie je groen door het witte fondant heen. en op sommige plekken zie je beginnende scheurtjes.
ook was ik niet zo slim geweest en vergat ik om bakpapier op de botercreme te leggen voor ik de taart ging bekleden  :s dus moest ik later de punten schoonvegen.

anyway, dit is mijn taart. gevuld met aardbeien saroma slagroom en aardbei vlaaivulling. bekleed met mmf

http://i488.photobucket.com/albums/rr243/FatFluffy/P1050215.jpg

2

Re: Mijn tweede taart.

wauw...

3

ik vind hem prachtig hoor! en elk taartje heeft weer een leermomentje toch :Y

4

Ik vind het een prachtige taart! Petje af! :thumb:

5

Bedankt. ja ik denk inderdaad dat je blijft leren  :Y  het is alleen een beetje jammer omdat het een opdracht is

6

Ik vind hem heel gaaf! Heb ik wel gelijk een vraag want ik heb echt veel op het forum gezocht maar kan het helaas niet terugvinden. Ik zou namelijk heel graag willen weten hoe ik op de bovenkant van de taart die soort van lussen kan maken. Vind dat er echt zo gaaf uitzien  :Y  Nou las ik al wat over bakpapier...

7

Superschattig enne...niet te streng zijn voor jezelf, als dit je tweede taartje is dan ben je een natuurtalentje ;)

Dat gaat er wel in...tussen neus en kin!
groetjes Jolanda

8

gridje schreef:

Ik vind hem heel gaaf! Heb ik wel gelijk een vraag want ik heb echt veel op het forum gezocht maar kan het helaas niet terugvinden. Ik zou namelijk heel graag willen weten hoe ik op de bovenkant van de taart die soort van lussen kan maken. Vind dat er echt zo gaaf uitzien  :Y  Nou las ik al wat over bakpapier...

Never mind, ik vond het natuurlijk zo'n 2 minuten na mijn post  :rolleyes:

9

haha ok. ik weet niet precies waar je het gevonden hebt. maar hier staat enorm veel, als je ooit nog iets moet weten kun je het vast hier vinden: http://deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=35342

bedankt voor de leuke reacties. :) binnenkort moet er weer eentje komen dus dan zal ik die wel weer posten. hopelijk dit keer wel alles goed (ja ik weet het, ik ben een perfectionist)

Wauw echt super hoor voor je 2e taart!! :Y

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

11

Als dit jouw 2e taart is dan wil ik je over 10 taarten nog wel eens zien, hij is super!

Groetjes, Monica

12

Natuurlijk ben je kritisch, dat zijn we vooral over onze eigen taarten, maar... jeetje wat zit íe er strak in!
Ik krijg dat na tig taarten (en 5 jr) nóg niet voor elkaar ( ben dus ook dol op ccs :lol: ) en heb daar gelukkig eenh andige man voor!

Dus ook ik ben erg benieuwd naar je verdere werk. :Y

Groetjes Sas

13

ondanks alles is het toch een prachtige taart geworden  :thumb: ! vaak zien anderen de meeste dingen niet eens die je zelf wel ziet (ik zie ze dus niet!). en er zijn altijd leermomenten voor de volgende keer. ik ben ook pas begonnen en heb dat zeker ook.

14

Het is ook zo leuk om te doen. en de waardering die je er van krijgt, maakt alles weer goed. en ja, als je er met je neus bovenop staat en alles tot in de details uitwerkt dan zie je wel wat er mis gaat :p deze taart begon te glimmen als een malle, zal wel door het weer komen of door de koelkast. ik balen als een stekker... maar iedereen vond het juist mooi staan dat hij wat glimde.

ze hadden een stukje voor me bewaard dus ik heb hem nog kunnen proeven ook  :cool:

15

erg mooi!

Wat een lieve taart

17

Leuke taart! Heb je de beertjes ook zelf gemaakt?

18

Heel erg leuk! Mag ik 'm opslaan?

Groetjes,
Marieke

19

wauw!
Mooie taart hoor.
Heel gedurfd om bij een 2de taart een met opengeslagen punten te maken. Ik vind hem er erg mooi uitzien.
De beertjes zelf geboetseerd?? ze zijn heel schattig.
:thumb:  :thumb:

Groetjes Gerien

20

ja, zelf geboetseerd. met fondant van de cook en co. smaakt nergens naar, maar is wel heel handig om mee te boetseren.

@Grantaime tuurlijk mag je hem opslaan. ik heb mijn inspiratie ook van dit forum afgehaald. dingetjes gecombineerd.

21

Ik vind het een superleuke taart zo met die open punten  :thumb:

22

Ik vind het een ontzettend leuke taart!