1 Laatst bewerkt door mieperdepiep (25-05-2012 08:31)

Onderwerp: mijn eerste Bliksem, 95% natuurlijke kleurstoffen

Heb van het weekend mijn eerste Carstaartje gemaakt voor mijn lieve buurjongetje. De buuf wilde hem wel graag chemische kleurstoffenvrij. Dat kan bij mij  :Y , ofuh.. toch niet helemaal.  :nooo Wilde het Bliksem niet aandoen om te eindigen met bruine of paarse banden, krijgt hij wel een erg reform-look van..dus daar toch maar zwart in gegooid, maar verder wel alleen natuurlijke kleurstoffen. Kon daardoor het idee van hier niet compleet kopieren, je kent het wel; zo'n leuk zwart wit geblokt randje, of een 'checkered flag', of zo'n leuk blauwe lucht op de achtergrond.  :think: Toen maar de bliksem erbij verzonnen.
Dit is ém:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BK6WIG48-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I4OAUPSH-D.jpg

Gevuld met 2 lagen Zwitserse room en 2 laag zelfgemaakte frambozencompote. (was namelijk een erg hoge taart geworden, dus kon voor het eerst lekker 4 x vullen) Alles puur natuur.

Re: mijn eerste Bliksem, 95% natuurlijke kleurstoffen

Ziet er goed uit! Mag ik vragen wat voor kleurstoffen je gebruikt? Ik gebruik zelf ook geen chemische kleurstoffen als ik het enigszins kan vermijden, en ik ben nog op zoek naar welke ik wil kopen..

groet,
Eva

Ik heb ze bij 'vrouwtjedeeg' gekocht. Het bruin is gewoon cacao. Het rood van bliksem is gemaakt met een kwart roze van vrouwtjedeeg en 3kwart oranje.

Oh, dat is een fijne site! Die kende ik nog niet, dank je wel!!! *is blij*

5

Mooi hoor!  :thumb:
Knap gedaan!!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

6

fijn om het zonder kleurstoffen te maken.. zelf had ik een keer savonds op de bank wat blauwe fondant zitten peuzelen.. en ja hoor dag erna superblauwe ontlasting... kan niet goed voor je zijn.

Mooie taart hoor

7

Leuk gelukt hoor!

Ik heb die site ook weleens bekeken voor de natuurlijke kleurstoffen. Miste alleen heel erg een rode kleur. Fijn om te weten dat je die ook goed kunt maken met roze en oranje :D

Lotje1986 schreef:

fijn om het zonder kleurstoffen te maken.. zelf had ik een keer savonds op de bank wat blauwe fondant zitten peuzelen.. en ja hoor dag erna superblauwe ontlasting... kan niet goed voor je zijn.

Natuurlijk is uiteraard altijd beter. Maar het feit dat je ontlasting blauw is is juist een góed teken. Dat betekent dat je lijf de kleurstof gewoon weer naar buiten werkt, in plaats van het op te nemen in je bloed.

Aan de andere kant: zou wel weer een heerlijk goedkope manier geweest zijn om blauw bloed te ritselen  ;)

Ik vind hem héél mooi gemaakt. Ziet er ook heel smakelijk uit!
Hele goeie tip wat betreft de natuurlijke kleurstoffen...ga meteen kijken... :thumb:

Volg je hart..en je zit altijd goed...!www.taartjespeciaal.nl

9

Leuke taart! En wat een goed idee om het met natuurlijke kleurstoffen te maken. Ik probeer steeds gezonder en bewuster te leven dus dit is ook wel iets voor mij. Heb meteen even gegoogled en zie dat ze bij de Zuidmolen ook veel soorten marspein en fondant in alle kleuren (ook blauw en rood) verkopen.

10

Bedankt voor de reacties!
Grappig, 4 dagen geleden kreeg ik 1 reactie.. :think: (raak er een beetje onzeker van, haha) en ineens hopla heel veel reacties...

Voor wie het leuk vind, ik heb ook een uitgebreider draadje over natuurlijke kleurstoffen met al mijn foto's bij elkaar.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=181237
Leuk als anderen ook foto's willen posten..hint..hint   ;)