1

Onderwerp: Nog een ganache vraag

Hoi!

Ik heb al veel gelezen over het vullen en afwerken met ganache. Persoonlijk vind ik botercreme niet altijd lekker werken en ik moet van de week een taart maken en wil nu de gok wel eens wagen met ganache van witte chocolade.

Recept etc heb ik. Maar nu mijn vragen. Ik zette mijn afgestreken taarten met botercreme vaak even (kwartiertje tot half uurtje) in de vriezer voor ik begon met bekleden. Als de fondant er dan goed om zit dan gebeurde er niks meer mee als dat weer ontdooit.
Hoe is dit met ganache. Ik zag al ergens staan dat ganache "smelt" gevoelig is. Ik krijg ook de indruk dat de taart met ganache dikker afgesmeerd "moet" worden. Dan lijkt het me nog risicovoller als ik hem eerst een klein beetje invries.

En.. Als ik witte ganache maak. Kan dat gewoon met witte supermarkt chocolade of heb ik officiele smeltdrops of candymelts nodig? Bij gewone chocolade maakt het minder uit heb ik altijd de indruk maar witte chocola wil nog wel eens van elkaar verschillen.

Tips en trucs zijn welkom!

Zoals Rudolph zegt; Een goede taart is de zonde altijd waard!

2

Re: Nog een ganache vraag

Gewone witte chocola uit de supermarkt.......

En waarom in de vriezer? Opstijven in de koelkast werkt prima.......

Maar als je een taart 'moet' maken, zou ik het eerst uitproberen voor jezelf. Als het dan een succes blijkt te zijn, dan het gebruiken bij een taart die je voor anderen maakt?