1

Onderwerp: Cijfers

Voor mijn schoonzusje dat 30 wordt "moet" ik een taart maken. Omdat 30 zo'n mooi rond getal is wil ik dit graag centraal op de taart zetten.
Nu is mijn vraag. Hoe kan ik het mooist grote cijfers maken

Uitsnijden uit fondant/marsepein?

Of schrijven met glazuur?

De rest van de taart komen wat bloemetjes van marsepein en fondant dus ik denk dat het mooier is om de cijfers ook van dat materiaal te maken.

En als ik dat besluit? kan ik dan het beste malletjes uitprinten en het dan uitsnijden?

Nah alle tips omtrent grote cijfers zijn welkom.

Zoals Rudolph zegt; Een goede taart is de zonde altijd waard!

2 Laatst bewerkt door Carien (21-05-2012 10:19)

Re: Cijfers

wil je rechtopstaande cijfers of liggende?

rechtopstaande kun je maken van een slangetje fondant met tylose. https://lh5.googleusercontent.com/-N8Iy77wFeQA/Tw3y7QsyvoI/AAAAAAAATMs/-A2UkyRcKXo/s400/IMG_1169%2520%2528Kopie%2529-1.JPG
Je vormt de cijfers een paar dagen van te voren, doet er prikkers in en legt ze te drogen op een zakje gevuld met meel/maizena oid. Daar liggen ze lekker zacht op, worden ze niet plat aan 1 kant ;)

Je kunt natuurlijk ook uitsteken met koekuitstekers https://lh3.googleusercontent.com/-dNjVx459rho/Tw3y0d2AHaI/AAAAAAAATMM/Kogoi-xg790/s400/IMG_0853%2520%2528Kopie%2529-1.JPG
(kikakeekies heeft deze (.mijnwebwinkel.nl/winkel/kikakeekies/a-22736523/cijfers-letters/cookie-uitsteker-numbers)). Deze uitsteken uit een wat dikker gelaten plak fondant met tylose, prikker erin (of bloemdraad ;) )en een paar dagen laten drogen.

Je kunt natuurlijk ook cijfers printen en die dan uitsnijden uit fondant met tylose, prikkers erin, laten drogen, klaar.

Of je snijdt cijfers uit uit fondant/marsepein en plakt ze op
https://lh4.googleusercontent.com/-kM0QgxsQk7Y/T6T9jtwNGwI/AAAAAAAAUPU/ttM0oEAku7w/s400/IMG_4036%2520%2528Kopie%2529.JPG

Hopelijk heb je zo een paar ideeen; succes ermee :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

@carien: bedankt voor de tips en foto's. Ik zal dit advies in mijn fav bewaren.

4

ik heb voor deze taart besloten platte cijfers te gebruiken, maar die rechtopstaande wil ik zeker nog eens gebruiken. Waar kan ik tylose halen?

Zoals Rudolph zegt; Een goede taart is de zonde altijd waard!

5

Je kan ook de 30 met allemaal bloementjes maken. Dan sla je 2 vliegen in 1 klap. Dat kan door eerst een 30 uit te snijden maar ook door een 30 te denken (of heel voorzicht in de taart kerven) en daar bloemen in te leggen.

Ik heb er helaas geen foto van omdat ik het zelf nooit gemaakt heb, maar het lijkt me ook erg mooi..

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Tylose kan je bij iedere taartwinkel krijgen. Het is een poeder en wordt ook wel petal powder genoemd.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

... en dan 1 theelepel tylose op 250gr fondant doen :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl