1

Onderwerp: Taart hoogte

Ik heb een klein vraagje.
Als ik bij de taartenparade kijk hebben de meeste een hoge taart!
Die wil ik dus ook.. alleen die van mij worden niet hoog.
Ze zakken ook niet in.
Maar om er 2 lagen uit te halen is net weer te laag, hij scheurt dan..
Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?
Meer bakmeel en eieren enzo? Of geen springvorm?
Alvast bedankt =)

2

Re: Taart hoogte

Hier was pas een topic over: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=195255

3

Ik gebruik de schema's van felicitaartjes ( iets meer beslag dus), maar ook vul ik mijn taarten minimaal  4 keer, daar worden ze natuurlijk ook hoger van :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Dankje. Ja, alleen als ik de taart zeg maar voor de 2de keer wil snijden, gaat ie scheuren. Ook niet een ramp, maar dan denk ik; hoe komt laag 3 eruit...haha

5

Heb je al een taartzaag geprobeerd? Zo een metb2 zaagdraadjes? Dan gaat hetzij 1 keer goed. Ik wil ook nog een keer proberen om er 3 draadjes in te hangen... Dan zou je 4 taartlagen (3vullingen) krijgen...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

6 Laatst bewerkt door Adrienne (21-05-2012 07:51)

Ik gebruik al jaaaaren  alleen een broodmes ( wel een grote, van Ikea) Ik zet mijn kapsel op een draaiplateau, goed in het midden. Ik begin onderaan, hou het mes recht( = horizontaal) tegen de taart en draai de taart dan helemaal rond om een inkeping te maken: het mes blijft stil op dezelfde plek. . Datzelfde herhaal ik nog 3 keer, telkens een stukje hoger. Als er dan op 4 hoogtes een volledig ronde inkeping is, kun je gemakkelijk laag voor laag verder snijden en steeds de bovenlaag erof halen om de volgende laag eraf te snijden. :Y
Het helpt ook om niet een kakelvers kapsel te snijden, die scheuren veel te gemakkelijk. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Veeeer schreef:

Dankje. Ja, alleen als ik de taart zeg maar voor de 2de keer wil snijden, gaat ie scheuren. Ook niet een ramp, maar dan denk ik; hoe komt laag 3 eruit...haha

Ook als je je kapsel eerst invriest, en dus niet supervers probeert te snijden?

8

Ik heb inderdaad een taartmesding ja. En mijn kapsel laat ik de hele nacht liggen in plastic. Dus goed afgekoeld is die dan zeker wel. Ik ga volgende keer gewoon proberen wat meer bakmix enzo er in te doen =). Dan kan ik kijken of dat helpt.