1

Onderwerp: uitgebluste elfjes

Eindelijk van het weekend me eens gewaagd aan een taart uit het boek van Debbie Brown, Betoverende taarten. In het boek zijn het de bezige elfjes maar toen ik de elfjes geboetseerd had vond ik ze er heel erg vermoeid uitzien vandaar dat ze maar zo tegen de paddenstoeltjes gezet heb. Alle verfspullen zijn opgeruim dus ze zitten uit te rusten van harde werken.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ULT7KMYY.jpg

De paddenstoeltjes maken vond ik makkelijker dan gedacht alleen had ik mijn marsepein wel te dik (is ook te zien op de foto) dus de volgende keer dan dat veel dunner. De paddenstoeltjes zijn 7,5 cm doorsnede en de grote is 12,5 hoog en de kleine 7,5 cm.

De elfjes boetseren vond ik best een gepriegel, vooral de handjes!!
Als iemand daar nog een tip voor hoe ik dat beter kan doen graag!!

2

Re: uitgebluste elfjes

Ik denk dat ze er zo vermoeid uit zien door die lange pieken op hun hoofd. Hun armen en benen zijn ook uitgeteld. Ik denk dat als je de beentje vouwt en ze iets in hun handen geeft, het er anders uit gaat zien. Maar ik ben ook geen deskundige hoor.
Handjes maken leer je het best op een workshop, ik kan die van Annelies van Tessel echt hartelijk aanbevelen. Dan leer je ook meteen voeten (die van jou zijn trouwens geslaagd) en kopjes. Heel leuk om te doen. Zo te zien zijn je handjes wat te breed. Ik zou ze smaller knijpen en een soort van polsje erin.

Tieneke