1 Laatst bewerkt door Grantaime (20-05-2012 16:53)

Onderwerp: [FEEDBACK] First cake pops

Dit weekend voor het eerst cake pops geprobeerd.. Heel leuk, maar niet als je denkt dat je het in een paar uurtjes kan doen. Heeft me pretty much de hele dag wel gekost... :Y
Ze zakten ook van hun stokje af, dus ik heb ze maar van de stokjes afgehaald en op een onderplaatje gelegd.

Eerst half gedipt in melkchocolade, vervolgens in witte chocolade en bestrooid met discodip / geraspte kokos (yummy!).

Tips zijn welkom!

http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/Cakepops1.jpg

En omdat we nog wat chocolade over hadden en een bak druiven in de koelkast, druifjes in de chocolade gedoopt... Dat was lekker!!!

http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/Druifjes.jpg

Thanks voor het kijken :)

Groetjes,
Marieke

2

Re: [FEEDBACK] First cake pops

Heb je al geprobeerd om eerst de stokjes 2 cm in gesmolten chocolade of candy melts te steken? Als je ze dan in de cakebal drukt en even laat opstijven in de koelkast, heb je minder kans dat ze eraf glijden of vallen...

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Ik stop de stokjes er altijd al in, in de bolletjes, en zet het dan een half uurtje in de vriezer. Dan zitten ze stevig op hun stokjes :) Je mag ze ook niet allemaal tegelijk uit de vriezer halen, omdat het versieren toch wel even duurt (bij mij toch :p), worden de balletjes terug zacht en zakken ze terug van hun stokjes. Dus best telkens maar een paar uitnemen, ze versieren en dan de volgende nemen.

Ze zijn wel erg leuk, ook zonder de stokjes :) Dat met die druiven lijkt me heerlijk, ik heb het eens met banaan gedaan en dan in de diepvriezer gezet --> heerlijk!

4

Heb gister voor 't eerst het roze apparaat uitgeprobeert met hun beslag. Werd het niet! Wel door de oranje choco gehaald, zagen de ufo's er toch nog ietwat aantrekkelijk uit, maar zwaar op de maag want ze waren niet gaar.
Zonet poging 2 met normaal cakebeslag van 200 bloem, 200 margarine, 200 suiker, zout, 4 eieren en wat bakpoeder.
Niet ingevet, is niet nodig vooralsnog en vullen maar! SUPER! Mooi rond balltje en GAAR! Jeej.

Wel iets minder bruin, maar daar doet de chocolade weer wonderen.

Ik denk dat ik nog heel veel plezier van het roze gevaarte zal krijgen. Voor het weekend moet ik er nog zo'n 100 maken met roze hartjes en glitters, dus terug naar de keuken!

Gewoon zo blij dat het geen miskoop was!

"Blijven proberen, het komt goed" Is mijn motto