1

Onderwerp: vierkant bakblik 18 x 18

Weet iemand ook hoeveel stukjes ongeveer gaan uit een vierkant bakblik 18 x 18?

Alvast bedankt.
Marianne

2

Re: vierkant bakblik 18 x 18

Wat mij betreft 16.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door Maaikelove (06-02-2008 22:07)

Uit mijn bakblik 16x16 gaan 9 stukken uit.
Ben er nu een van 20 bij 20 aant bakken, heb berekend dat daar 16 stukken uit gaan.
Dan ga je uit van 5 bij 5 cm. Dat lijkt klein, maar meestal is de taart best hoog door vulling enzo, dan zijn het toch lekkere stukken vind ik!

Uhmm uit jou bakblik gaan dan 12 stukken uit denk ik?

4

Is dat niet beetje veel? Ik had het zelf op 12 stukjes.

5

Hangt er ook vanaf hoe hoog je taart is. Ik bak altijd in 3 inch pannen en dan kun je gerust wat kleiner snijden qua oppervlakte.
Als je een kapsel van 4 cm hoog hebt zou ik zeggen: uit 18 x 18 gaan 14 stukjes.

Groetjes, Carin

6

Ik zou 9 stukken van 5bij5 snijden en van het strookje wat je dan over hebt (18 bij 2) nog eens 3 stukjes snijden voor de mensen die een klein stukje willen :D

7

Mijn vriend zit hier aan de tafel weer es ideeen te hebben. Die heeft het over grammen. Waarom wordt het niet per grammen berekend? Is daar niet een vaste berekening/formule voor? Of kan dat niet i.v.m. de vullingen? Omdat die per vulling ook weer anders wegen vanzelf.

8

Ga jij ieder stukje wat je snijdt wegen dan? En als het dan niet precies goed, er een reepje bij of af doen :lol:

Maar het kan sowieso niet vanwege de vullingen, precies zoals je zegt.

De gewichten wil je overigens helemaal niet weten :D. Ik had laatst een taart voor 16 personen (die ronde blauwe Bumba die ik vorig weekend postte) en die woog 2,5 kilo! Ik heb hem verkocht als 16 persoons maar ik denk dat ze er "iets meer" stukjes van gesneden hebben (hij was na het bekleden bijna 10 cm hoog)

Groetjes, Carin

9

Vriend zegt als je 100 gr. p.p. rekent dan heb je genoeg voor bij de koffie. En dan zou er dus uit jouw taart de Bumba 25 stukjes zijn gegaan.......... :think:

Heeft wel groot nadeel dat je niet eerder weet hoeveel stukjes er uit gaan als de taart klaar is.

10

Ik zou er ook 9 stukjes voor rekenen.

Mijn website: Presentaart

11

ik zou er 10 rekenen

12

Ik zou alle genoemde getallen in dit topic optellen en delen door het aantal reacties ;)

Ondertussen verplaats ik even je topic vanuit Babbel naar Taartdecoratie algemeen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Ik zou doen wat Marianne zegt. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

14

Welke Marianne? :rolleyes:

15