1

Onderwerp: Eigen marsepijn kleuren??

Hoi iedereen!

Ik wil een taart maken voor mijn vaders verjaardag met daarop marsepijn. Ik heb deze kleuren marsepijn nodig:

-blauw
-rood
-geel
-zwart

Weet iemand wat je moet toevoegen aan je gemaakte marsepijn om deze kleuren te krijgen? :)
(Voor groen moet je bijv. spinaziesap doen)

Alvast bedankt!

2

Re: Eigen marsepijn kleuren??

Ehm, het is marsepein...  :o

Groene marsepein maken door er spinaziesap doorheen te doen? Dan zou ik bij rood denken aan bietensap... En dat klinkt nou niet heel erg lekker voor op een taart.  :/

Zelf kleur ik altijd met de kleurstofjes van Wilton of Americolor. Bevalt me prima. Rood en zwart koop ik het liefste voorgekleurd. :Y

~ Never waste a good crisis... ~

3

Rood en Zwart zijn nachtmerrie kleuren om zelf te maken  :/ . Ik koop zelf die kleuren, ik begin er niet eens aan om te mengen.

Spinazie en bietensap ... nee dat zou ook mijn keuze niet zijn  ;) . Dan zou ik de kleuren gewoon zelf kopen. Bij de Jamin of je dichtsbijzijnde taartenwinkel (Cook&Co heeft ook bakspullen), die hebben de basis kleuren altijd liggen.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

4

Er zijn natuurlijke kleurstoffen, maar als je net begint zou ik het nog eenvoudig houden en idd de wilton kleurstofjes gebruiken

Natuurlijke dingen als bieten en spinazie sap maar ook bijvoorbeeld de kleurstoffen van de toko zijn ontzettend vochtig, en maken van je marsepein een erg plakkerige boel..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Er zijn wel natuurlijke kleurstoffen, google maar eens op vrouwtje deeg of zoek het item natuurlijke kleurstoffendraadje in de zoekfunctie op. Maar dat zijn niet de kleuren die jij zoekt. Natuurlijke kleurstoffen geven een pastelresultaat. Ik vrees dat je gewone kleurstoffen moet gebruiken, in ieder geval voor blauw en zwart en wellicht ook rood. Of je ontwerp aanpassen.

Tieneke