Onderwerp: Patidess
Hoi hoi,ik wil me er ook aan gaan wagen.Maar is de champagne lekker? En zo ja kan iemand mij vertellen hoeveel je moet gebruiken
Dankjewel!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Patidess
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi,ik wil me er ook aan gaan wagen.Maar is de champagne lekker? En zo ja kan iemand mij vertellen hoeveel je moet gebruiken
Dankjewel!
Ik heb deze week voor het eerst de champagne patidess gebruikt en ik vind hem zalig ! er belandde, per ongeluk, een half bakje, in een portie botercrememix en dat is zeker genoeg dus ik denk dat wat minder ook voldoende was geweest. Maar ik werd verrast door de vloeibaarheid van deze patidess, ik gebruik vaak aardbei patidess en die ik veel dikker
Ik vind hem erg lekker!
Op de achterkant staat hoeveel Patidess je per kilo massa moet toevoegen.
Zelf zet ik het bakje op de keukenweegschaal, dan zie ik hoeveel erin zit. Dan met een lepeltje beetje bij beetje de Patidess toevoegen. Je kunt gelijk optellen hoeveel je gebruikt hebt.
Tussentijds gewoon af en toe even proeven.
Ik ga namenlijk 6 taarten maken
4kant
1 van 20 cm
1 van 25 cm
3 van 26 cm
1 van 30 cm
En probeer er achter te komen hoeveel botercreme mix ik nodig heb..en ook hoeveelheid pattides.Kan er nergens een tabel voor vinden
Ga je 1 laagje bc mix per taart doen? Vul je dik of dun?
Dat is allemaal bepalend voor de hoeveelheid bc mix die je nodig hebt.
Ik zou liever teveel maken dan te weinig, wat over is kun je gewoon invriezen. Dan zou ik dus gaan voor bc mix op basis van 4 of 5 pakjes boter. Vanuitgaande dat je 1 laag bc mix in een taart doet.
De advies dosering van de Patidess staat achterop het potje. Dan kun je toch gewoon uitrekenen hoeveel je ongeveer nodig hebt, het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak hoeveel je er precies in gooit.
1x bcmix = 650 gram (100 gr poedersuiker + 100 gram mix + 200 gram water + 250 gram boter)
Bedankt:)
Ik wil met een laag vullen er komen verse frambozen op
en ik ga frambozen jam/compot maken voor de andere laag.
Ook ga ik denk ik afsmeren met de mix.
Maar ben er nog niet overuit wat nou lekkerder is met champagne aanmaken lijkt me toch iets luxer dan patidess.
Ik ben al heel de oochtend alles aan het google en op somiige plaatsen staat dat je met zoveel taarten aan 6 batchen genoeg zou moeten hebben..
Ik denk dat de eerste afweging tussen echte champagne of Patidess is of de taart alcoholvrij moet zijn of niet.
Als dat niet hoeft zou je idd de bc mix kunnen aanmaken met champagne ipv water.
Vermoedelijk kan je mixer toch niet de bcmix aan voor zoveel taarten tegelijk, dus misschien kun je eerst voor 3x bcmix maken en dan kijken hoe ver je daarmee komt en dan bij maken?
Nee hij hoeft niet alcohol vrij te zijn.. Mijn kitchenaid kan 4 liter in.
Maar ik denk dat ik gewoon idd 4 x mix aan maak. Ik was al bang dat ik 3 kilo boter nodig zou hebben hihi
Ik zou niet afsmeren met de mix, dat risico zou ik niet nemen.
Ik zou niet afsmeren met de mix, dat risico zou ik niet nemen.
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Dat zou ik ook niet doen ivm kans op smelten van je fondant/marsepein.
Ik smeer altijd met de mix, en heb er echt nooit last van dat het gaat smelten. Maar zo heeft 1 ieder een andere ervaring.
Ik bak niet zolang maar heb al heeeeeel veeeel champagne patidess gebruikt. En ik doe het altijd op gevoel eigenlijk. De ene x doe ik er minder in en een ander x weer meer. Het blijft onwijs lekker.
Ik doe dan altijd verse aardbeien in de taart, dat is erg gewild bij mij
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Patidess